Što kažu trendovi?
Korejski val: Nakon K-popa i K-drama u svijetu sve popularnije učenje korejskog
Čini se da nikada dosad nije bilo bolje vrijeme za učenje korejskog jezika, jednog od onih koji se danas najbrže šire u svijetu, nadmašujući tradicionalno popularne konkurente, poput kineskog, što odražava globalni fenomen koji mnogi nazivaju "korejskim valom".
U 2022. korejski je bio sedmi najizučavaniji jezik u aplikaciji za učenje jezika Duolingo, prema godišnjem izvješću tvrtke, prenosi CNN.
Poseban uspjeh zabilježio je u dijelovima južne i jugoistočne Azije, kao strani jezik koji se najviše uči na Filipinima, a nije daleko ni od prvog mjesta na Tajlandu, u Indoneziji i u Pakistanu.
I premda je kineski, koji se godinama smatrao poslovnim jezikom budućnosti i dalje drugi jezik po broju govornika na svijetu, djelomično zahvaljujući veličini kineske populacije, posljednjih je nekoliko godina na Duolingu pao na osmo mjesto, i po broju osoba koje ga uče zaostaje za korejskim.
Iza japanskog, korejski je drugi najizučavaniji azijski jezik na Duolingu, prema izvješću o jeziku.
Duolingo, koji u svijetu ima više od 500 milijuna korisnika, korejski je rangirao ispred kineskog, ruskog i hindskog, a iza talijanskog. Engleski i španjolski i dalje zauzimaju prva dva mjesta.
Za ovakav porast interesa za učenje korejskog, po mišljenju jezičnih stručnjaka i nastavnika zaslužan je takozvani "korejski val", odnosno širenje i popularizacija korejske kulture na međunarodnoj razini.
Od K-popa preko korejskih tv-drama do kozmetike, mode i hrane
U posljednjih 20 godina svijet su preplavili južnokorejski 'proizvodi', od K-popa i korejskih TV drama do kozmetičkih proizvoda, mode i hrane.
Zemlja je postala međunarodna kulturna sila, u tolikoj mjeri da je Oxford English Dictionary godine 2021. dodao više od 20 riječi korejskog porijekla uz objašnjenje: Svi mi jašemo na vrhu korejskog vala.
Ovaj je fenomen potpomogla i vlada Južne Koreje, koja se od devedesetih angažirala na širenju kulturnog utjecaja zemlje kroz glazbu i medije.
Desetljećima je učenje istočnoazijskih jezika u inozemstvu bilo uglavnom ograničeno na mandarinski kineski i japanski.
No to se počelo mijenjati u prošlom desetljeću nakon velikih hitova korejskih izvođača i redatelja, poput Psyjeve pjesme iz 2012. “Gangnam Style”, trilera iz 2019. "Parazit”, serije "Igra lignje" emitirane 2021. na Netflixu i pojave BTS-a, nedvojbeno najveće svjetske zvijezde K-popa.
Brojke pokazuju porast interesa za jezik u istome razdoblju.
Broj studenata upisanih na satove korejskog na visokoškolskim ustanovama u Sjedinjenim Državama skočio je s 5211 u 2002. na gotovo 14.000 u 2016., prema podacima koje je analizirala Udruga za suvremeni jezik.
Sada bi korejski jezik mogao biti sljedeći izvozni proizvod koji će postati globalan.
- U usporedbi s vremenom kada sam započinjao karijeru, percepcija Koreje kao nacije, korejske kulture i društva te korejskog jezika doživjela je značajnu i pozitivnu promjenu, rekao je Joowon Suh, voditelj programa za korejski jezik na američkom Sveučilištu Columbia.
- Danas se smatra modernijim, naprednijim, prikladnijim za tržište, zanimljivijim i naprednijim, dodao je.
Izdvojeno
-
Sve dobre stvari se dogode spontano, tako je bilo i ovo. Inicijativom građana, za kraj godine pokrenuta je humanitarnu akcija s ciljem pomoći Udruzi za pomoć ženi i djetetu Duga iz Zadra.
-
Grad Benkovac je kroz provedbu Intervencijskog plana s ciljem rješavanja problematike stambenog zbrinjavanja svojih građana tijekom 2023. godine izgradio 2 stambene zgrade u ulici Plemena Lapčana na Kaštelu u Benkovcu.
-
U petak, 13. prosinca, na dan Sv. Luce, u Koncertnoj dvorani braće Berse s početkom u 19 sati, adventsko pripovijedanje - "Ferali u noći- priče koje nose svjetlo".
-
Tijekom radova do ponovne uspostave vodoopskrbe, cisterna s vodom za ljudsku potrošnju biti će smještena na Crkvenom kod kućnog broja 11.
Reci što misliš!