Zabava

msu

Čista desetka: uspješno održana Međunarodna autorska kreativna konferencija MAKK 2022.

Čista desetka: uspješno održana Međunarodna autorska kreativna konferencija MAKK 2022.

Dva dana konferencije, gotovo četrdeset govornika i više od tri stotine akreditiranih posjetitelja brojke su koje su obilježile jubilarno, deseto izdanje Međunarodne autorske kreativne konferencije MAKK održane 24. i 25. studenoga u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti.

 
U organizaciji stručne službe ZAMP Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatskog društva za autorsko pravo, ovogodišnji je MAKK usmjerio pogled prema budućnosti kreativnosti i kreativne industrije: što nam u godinama pred nama donose digitalna ekspanzija i glazbeni streaming, tehnološke inovacije i nove zakonske regulative te kako će izgledati i zvučati glazba za deset godina, 2032.
 
Na samom otvaranju konferencije okupljenima su se obratili predsjednik HDS-a, Mladen Tarbuk, državni tajnik Ministarstva kulture i medija RH, Krešimir Partl, te putem video poruke, ravnateljica Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo, Ljiljana Kuterovac, koji su prethodili uvodnom izlaganju direktora Zagrebačkog inovacijskog centra, Frani Šesniću. U petnaestominutnoj prezentaciji, Šesnić je naglasio potrebu za većom međusektorskom suradnjom, pogotovo između IT i glazbenog, ponudivši nekoliko mogućih perspektiva daljnjeg razvoja kreativne industrije.

e31146fd6daf88ed652abe513b8df5bc.jpg?v=2Uvertira panel diskusiji „Kamo ide streaming“ bio je nastup acapella sastava Voxford koji je svojim izvedbama, uz ovacije, obogatio cijeli sadržaj prvog dana MAKK-a. Panel je, uz Šesnića, ugostio autora Ivu Jagnjića, kolumnista i urednika portala Glazba.hr, Bojana Mušćeta, te glavnog direktora HDS ZAMP-a, Nenada Marčeca, koji je na samom početku upozorio na raspodjelu digitalnog „kolača“ i nerazmjer onoga što kreativci doprinose online platformama i onome što dobivaju nazad.

 Komentirajući više od sedam milijuna streamova na Spotifyju, TikTok viralnost i YouTube brojke, Jagnjić je istaknuo kako je ključ uspjeha benda Dalmatino ipak dobra pjesma i kontinuitet rada, no ističe kako taj uspjeh prati i „eksplozija“ prihoda s digitalnih servisa koje bilježi posljednjih godina.
 
Nakon predstavljanja aktivnosti i planova ureda za izvoz glazbe „We move music Croatia“, uslijedio je panel pod nazivom „Deset godina od danas“ koji je ugostio mlade hrvatske autore i glazbenike: Miach, Domenica, Hiljson Mandela, Mak Murtić, Fran Vasilić i Roko Crnić. Pod moderiranjem Borisa Jokića, saznali smo kako ovi budući nositelji glazbene scene vide svoju budućnost, ali i koje probleme i izazove prepoznaju u sadašnjem trenutku domaće glazbene industrije.
 
Jedna od zvijezda ovogodišnjeg MAKK-a bio je izraelski producent i autor pobjedničke pjesme Eurosonga 2018., Doron Medalie. Njegova je zvjezdana prezentacija „It’s not the song – it’s the story“ otkrila mehanizme iza kulisa Eurosong natjecanja posluživši kao sjajan uvod u panel raspravu pod nazivom „Hrvatska – pobjednik Eurosonga 2032.“.
 
O izgledima domaćih predstavnika na tom natjecanju, ali i širem kontekstu Eurosonga, uz Medaliea, govorili su Konstrakta, Branimir Mihaljević, Jacques Houdek i Duško Ćurlić. Pobjeda na Eurosongu može iz temelja promijeniti glazbeni imidž zemlje te značajno utjecati na niz gospodarskih grana, no, uz dobru pjesmu, ipak je potrebna i jaka investicijska i logistička podrška niza faktora i donositelja odluka, zaključeno je na panelu kojeg je izvedbom eurovizijskog medleyja također oplemenio sastav Voxford.
 
Drugi dan MAKK-a obilježile su teme Hrvatskog društva za autorsko pravo, uz poseban osvrt na aktualni trend jednokratnog otkupa autorskih prava, tzv. „copyright buyout“. Istovremeno, HDS ZAMP je za svoje članove, autore i glazbenike, organizirao niz zanimljivih glazbenih radionica koje su kulminirale dvosatnim listening sessionom s Doronom Medalieom koji nije krio oduševljenje radovima domaćih glazbenika, pogotovo onih mlađe generacije.


 


Reci što misliš!