
Glagoljski mural u dvorištu Obrtničke škole Gojka Matuline pobudio je veliko zanimanje pa moge zanima kako je isti nastao
Stoga su iz Škole ponudili pojašnjenje:
“Nakon velikog zanimanja koje je izazvao naš post o svečanoj podjeli svjedodžbi maturantima u školskom dvorištu ispred glagoljskog murala s imenom naše škole i mnogobrojnih zahtjeva za više informacija o njegovom nastanku, odlučili smo postaviti nekoliko pitanja glavnim akterima zaslužnima za njegov konačan izgled.

Poneki znatiželjni prolaznici otvaraju svoje mobitele, pronalaze glagoljski abecedarij i bez veće poteškoće pročitaju Obrtnička škola G.M.Z. Da, to je ime naše škole napisano na glagoljici. Skladna, monumentalna slova, kakva već jest glagoljica, u različitim bojama doimaju se u isto vrijeme i ozbiljno i veselo, podsjećaju na učenje, ali i na zabavu i razbibrigu. Kod skiciranja i ispisivanja velikih glagoljskih slova učenici su pokazali različite vještine: preciznost, sposobnost oblikovanja, odnosa mjera, paletu boja, a upornost je jedna od najvažnijih vrlina koja im je bila potrebna u realizaciji ovoga glagoljskog murala.

Za mišljenje o aktivnosti učenika i vrijednosti murala pitali smo naravno i Silvanu Ujdur Bilan, ravnateljicu naše škole:
“Mislim da su učenici i njihova mentorica u potpunosti ispunili jasno postavljeni cilj ovoga što se tiče financija skromnoga školskoga projekta. Svojom kreativnošću, marljivošću i mladenačkom razigranošću doprinijeli su povećanom zanimanju učenika za glagoljsko pismo i za ugodan i zanimljiv okoliš škole. Glagoljica jest hrvatsko pismo koje su Hrvati koristili više od tisuću godina te je važna sastavnica hrvatskoga nacionalnoga identiteta, a učenici ispisujući naziv svoje škole pokazali su kako je i ta odgojna, ali i obrazovna komponenta prisutna i u njihovoj školi. Osim toga ovaj projekt u okviru izvannastavnih aktivnosti zasigurno je pridonio razvoju učeničkih sposobnosti, vještina, znanja, ali i vrlina.”
A kakav odjek ima taj natpis ne samo na djelatnike škole, već i na one koji se služe ovim prostorom ili samo tuda prolaze? Svi su oduševljeni, svima se sviđa, a neskriveni entuzijazam nekih djelatnika koji su uz sve svoje obveze stalno pogledavali kroz prozor i sugerirali i ukazivali na sitne pogreške, bio je dodatni poticaj i motivacija vrijednim kaligrafima.
A kakav je odjek kod učenika? Zamišljaju ga kao mjesto gdje
će se okupljati, izraditi skupne ili pojedinačne fotografije.
Fotografije onih koji su se fotografirali uz svoje inicijalno
glagoljsko slovo, već su pronašle svoje mjesto u virtualnom
svijetu”.