
Članovi Red Bull Air Forcea i rođaci Luke Aikins i Andy Farrington sa svoja će dva zrakoplova Cessna 182 izvesti sinkronizirani zaron na 4 000 metara
Zaustavit će motore, a zračna kočnica izrađena po narudžbi
zadržat će zrakoplove u kontroliranoj brzini spuštanja od 225
km/h. Piloti će zatim izaći iz svojih zrakoplova i skočiti
padobranom u tandemu u avion onog drugoga, a zatim i sletjeti –
sve za manje od jedne minute u projektu ‘Plane Swap’. Evo
što sve trebate znati:
– Ovo je prvi put u povijesti zrakoplovstva da će piloti
poletjeti u jednom zrakoplovu, a sletjeti u drugom. Koncept je
Aikinsova zamisao koja je inspirirana fotografijom iz devedesetih
izdanoj u jednom zrakoplovnom časopisu.
– Aikinsova karijera dovela ga je do toga da je postao hvaljeni
padobranac – napravio je više od 21 000 skokova, pilot je
komercijalnog zrakoplova i helikoptera, inovator i trener te
konzultant na legendarnoj misiji Red Bull Stratos 2012.
– Aikins oduvijek traži načine da ovaj sport odvede na nove
visine. Još 2016. godine postavio je svjetski rekord slobodnim
padom iz srednje troposfere, s visine od 7600 metara bez
padobrana i slijetanjem u pažljivo izrađenu mrežu dimenzija 30 x
30 m. To je samo jedan od tri svjetska rekorda koja drži.
– S druge strane, Andy Farrington, također iz Washingtona, rođeni
je letač. Odrastao je u obitelji padobranaca, a njegova majka
Jessie napravila je oko 100 skokova dok je Andy još bio u trbuhu.
Andy je odradio svoj prvi tandem skok s 12 godina, samostalni
skok sa 16 i tako je postao kralj neba. Tako danas iza sebe ima
preko 27 000 skokova, 1 000 BASE skokova i 6 000 sati kao pilot.
– Sati istraživanja i razvoja uloženi su u modifikacije kako bi
ovaj pothvat bio moguć, a svjetski poznati aeronautički inženjer
dr. Paulo Iscold udružio se s Aikinsom i Farringtonom kako bi
odgovorio na pitanje ‘kako savladati kontrolirano vertikalno
spuštanje’ – što je upravo suprotno od načina na koji sustavi
autopilota funkcioniraju.
– To je zahtijevalo obrnuti inženjering mehanike autopilota i
rezultiralo je namjenski izgrađenim sustavom zračnih kočnica
instaliranim na trbuhu aviona koji će držati zrakoplov pri
kontroliranoj brzini spuštanja od 225 km/h što je otprilike
jednako brzini slobodnog pada padobranaca.
– Aikins je otkrio: “Plane Swap je vrhunac moje karijere, a cilj
je inspirirati svijet i pokazati da je sve moguće. Možete se
odlučiti na nešto što se ponekad čini ludim i nedostižnim, ali
kroz ambiciju i kreativnost i to se može ostvariti.”
|
Plane Swap možete gledati uživo na Red Bull |