Zabava

novo doba

Lego uvodi novo pravilo kod proizvodnje igračaka, ukida “rodnu pristranost”

Lego uvodi novo pravilo kod proizvodnje igračaka, ukida “rodnu pristranost”
Shutterstock

Popularni danski proizvođač igračaka za djecu Lego najavio je pokretanje kampanje kojom žele ukloniti "rodnu pristranost" iz svojih proizvoda, kako bi spriječili “nejednake i ograničavajuće” stavove prema kreativnosti i igranju među djecom, poručili su iz kompanije.

Odluka je donešena nakon provedene studije koja je pokazala kako su djevojčice izložene nejednakostima i ograničenjima pri korištenju igračaka.

Studija je provedena u sedam zemalja, među gotovo sedam tisuća djece i roditelja koji su govorili o karijerama, izvannastavnim aktivnostima i igračkama. Studija, koju je za Lego proveo istraživački institut glumice Geene Davis, pokazala je kako bi 76 posto roditelja ohrabrilo dječake da se igraju s Lego kockicama, a tek 24 posto bi isto napravilo s djevojčicama.

Izvještaj o rezultatima studije, čije objavljivanje se poklopilo s Međunarodnim danom djevojčica, pokazao je kako će roditelji gotovo pet puta češće podržati igru presvlačenja kod djevojčica nego kod dječaka, a oko četiri puta češće će ih poticati da plešu ili se igraju u kuhinji. S druge strane, roditelji će češće podržati igrice kodiranja ili sportske igre među dječacima.

Iz kompanije Lego su za medije izjavili kako postoji “potreba da društvo obnovi percepcije, djela i riječi kako bi se podržalo kreativno osnaživanje sve djece”.

“Korist od kreativnih igara kao što su izgradnja samopouzdanja, kreativne i komunikacijske sposobnosti se osjećaju kod sve djece, a mi se još suočavamo sa staromodnim stereotipima koji etiketiraju aktivnosti kao podobne samo za jedan konkretan rod”, kazala je Julia Goldin, predstavnica marketinga u Legu.

Istraživanje je također pokazalo kako mnogi roditelji zamišljaju muški rod kada razmišljaju o raznim profesijama, bez obzira da li imaju kćeri ili ne. Rodne predrasude su najistaknutije kada se radilo o profesijama kao što su inženjerstvo, gdje je čak 89 posto roditelja pomislilo kako se radi o profesiji za muškarce. Također, pet puta je veća vjerovatnost da će isto razmišljati kada se radi o sportu ili znanosti.

Iz kompanije su najavili kampanju “Spremni za djevojčice” čiji je cilj promocija kreativnosti kod djevojčica. Serijom kratkih filmova stavit će se naglasak na dostignuća djevojčica i mladih žena, uključujući Fatimu Alkaabi, najmladju inovatooricu iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i 11-godišnju Chelsea Phaire, koja je osnovala humanitarnu organizaciju za pomoć u umjetničkim potrepštinama za djecu u Africi.

“Znamo da trebamo odigrati ulogu u ispravljanju ovih stvari, a ova kampanja je jedna od nekoliko inicijativa kojima podižemo svijest o ovom problemu i činimo da Lego bude što inkluzivniji što je moguće”, dodala je Goldin.


Reci što misliš!