scena

Beef ili PR? Što je stvarno iza glazbenih sukoba i kako ih vide zadarski glazbenici i urednici

Bojan Bogdanić

Jesu li Vojko V i Baby Lasagna svojim sukobom napravili najbolju moguću reklamu za svoj duet? Što o tzv. fenomenu beefa kažu zadarski glazbenici i glazbeni urednici? Provjerili smo i evo kako oni komentiraju “beef sells” metodu!

Što se zapravo krije iza kulisa glazbenih sukoba? Proces je uvijek sličan – u medijskom prostoru glazbenici se sukobljavaju, gostuju u emisijama i međusobno se “časte”, ali zapravo se služe povijesnom metodom koja se s ulice prebacila u glazbeni studio.

Tko sve s kim ne priča i zašto – jako je to dug popis, ali eto, konflikt može biti i kreativna iskra i probuditi kompletnu scenu.

Glazbeni ratovi – dobra ili loša stvar? Nakon “prepucavanja” koje je trajalo danima Baby Lasagna i Vojko V objavili su pjesmu, obojica vole anime pa je spot snimljen u tom duhu, o čemu smo pisali na linku:

Beef kao strategija: Sukobi ili marketinški trikovi?

Je li duet bio očekivan i bi li se i sami upustili u nešto slično, pitali smo dugogodišnjeg glazbenog urednika Elvisa Papića (radio 057):

”Iskreno ne pratim što se događa na domaćoj glazbenoj sceni tako da nisam baš detaljno upoznat, ali sam vidio nekakve naslove – njih dvoje u svađi! Bilo mi je čudno, ali ajde, svašta se zna događati na sceni. A onda kad sam vidio da imaju zajedničku pjesmu sve je bilo jasno…Da, nžalost danas samo beef sells i sex sells, ali sve je to obično kratkog daha, svakog čuda dva dana dosta! Osobno nikad ne bi, uostalom ja sam malo stariji pa su mi draži ‘old ways’.”

Komentar nam je dao i Antonio Šarić (Novi radio).

”Nije mi bio očekivan beef, ali kad je krenulo – prva kao svađa – znao sam što je u pitanju! Mislim da se beefovi ne prodaju jer su beefovi, nego se prodaju jedino ako se dobro naprave i ako to izrodi nečim što je dobro – kao što je ovdje slučaj. Vjerojatno bi se upustio ako je cool, kao njih dvoje!”

Toni Dunatov (HRT) kaže nam kako sukob nije očekivao na hrvatskoj sceni, iako je na svjetskoj glazbenoj sceni to već itekako doživio: ”Doduše ništa me više ne može iznenaditi, pa… Ovo je baš pravi isceniran sukob zbog promocije, a sukobi kao sukobi, što bi dobili glazbenici s tim? Ako je pjesma dobra, nema potrebe, a ako je ego u pitanju – onda gubiš”.

Frane Brajković (In Flux) kaže kako se na početku čudio reakciji Baby Lasagne. “Nismo nekako navikli da je on osoba od konflikata. Onda se to sve zakotrljalo i počeli su komentari, čini mi se da je tu prije svega oslikano kako su ljudi odmah skloni hejtu, bilo je baš svakakvih komentara, ali eto, priča se zavrtjela, meni je baš cool, baš je simpatično i pozitivno na kraju, i sigurno će se pjesma vrtjeti.”

Scena je tu da zabavlja i provocira

Bojan Bogdanić

”Moram priznati da sam od početka slutila o čemu je riječ, ali bilo je zabavno pratiti reakcije i komentare te nagađati zajedno s ostalima”, kazala nam je Andrea Dugandžić (Nikola’s Cage). Više ju je iznenadila sama suradnja Vojka V i Baby Lasagne nego način promocije, i drago joj je da se to dogodilo:

”Scena je tu da zabavlja i provocira, pa ne vidim ništa loše u drugačijem pristupu promociji pjesme. “Beef sells” je stara taktika, mnogi bendovi i izvođači koji se navodno ne podnose zapravo su u privatnom životu prijatelji.

Što se mene tiče, uvijek sam za nešto novo i drugačije, tako da zašto ne?”

Marin Gospić

Zvonimir Đimoti (Kanella) kaže kako nije očekivao promociju na ovakav način, ali misli da će bas zato pjesma imati odjek. ”Gerilla marketing ovog tipa, za nekog tko izvodi hip hop ili gangsta rap, je totalno cool po meni. Meni je bilo ok kad sam zapazio promo na Markovom profilu, odma sam skužio o cemu se radi. Međutim, više su me čudili negativni komentari na račun njega na raznim portalima, ali ono, očito ga ljudi ne poznaju ili je klasičan hejt…

Možda bi se i osobno upustio u to, ovisno o pjesmi i marketinskim potrebama, mada mislim da mi zadarski glazbenici niti nemamo takvu medijsku potrebu jer Marko i Vojko rade na višoj razini i pokrivaju širi auditorij.”

”Iskreno, od Vojka i Baby Lasagne uvijek očekujem neočekivano, tako da — da i ne. Ali to je upravo ono što sceni treba. Nije bitno samo pjesma, nego i kako se priča oko nje razvija. Danas publika voli kad se sve pretvori u mali spektakl, i kad promo kampanja ima priču, emociju, pa i malo drame. To je dio igre, i ako je pametno odrađeno – to je umjetnost sama po sebi, kaže Dorijan Dukić.

Facebook

”Odgovor na drugo pitanje je ako je dobro izvedeno i ima smisla – apsolutno! “Beef” ne mora biti stvaran sukob, može biti dio narativa, način da se scena probudi i ispriča priča kroz kontrast, humor ili ironiju. Ja sam uvijek za to da se malo zapraši ako time nastane nešto zanimljivo. Na kraju, sve dok iza toga stoji dobra glazba i autentičnost, neka bude i malo kaosa i drame – to samo znači da scena živi.

”Umisto da rade pravu glazbu oni glume mangupe…obojici po trisketinu”, kratak je bio Stipe Bujas.

Bojan Bogdanić

”Bezveze im je spika i prozirno full, ne bi mi nikad padale napamet takve gluposti. Da nisu poznati kako jesu, ne bi ih nitko obadivao, pisma im je najgore što su napravili ikad, jedan i drugi. Njih dva da prdnu u salvetu prodavali bi se”, bez dlake na jeziku je Ivo Petrić (Sexymotherfuckers).

Dienne o beefu: ”Po meni je bio očekivan, ali po brzini kojoj je izašao singl ispada da je dogovorno bilo jer je vrlo brzo izašao van, ali svakako zanimljivo jer je ljude natjeralo da se priča o njima. Drugo pitanje: beef always sells, osobno nisam za neke beefove, ali eto tko želi neka radi. Ljudima je očito zabavno i dobra promocija”.

”Gledajući intervju Baby Lasagne gdje je prvi put izjavio da mu je Vojko V sirov nije mi bilo ni na kraju pameti da se radi o promociji singla. Kasnije je to krenulo nekim svojim tokom pa je u nekom trenutku bilo jasno da se zapravo radi o promociji. Sve skupa nisam to doživjela kao neki negativan sukob, svakako su smislili način kako da privuku paznju Osobno bi se upustila u kreiranje inovatovnih načina privlačenja pažnje na novi singl”, kaže Lucija Marcelić.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest