
iHeartRadio, medijska platforma najveće svjetske radijske kompanije, bila je glavni medijski partner izlaska albuma "4:44".
Ploču potpisuje hip-hop veteran i neosporna ikona suvremene pop
kulture, američki reper JAY-Z. I taj podatak, zaogrnut činjenicom
kako je odluku o poslovnom partnerstvu donio jedan od najvećih
biznismena industrije zabave u svijetu, podvlači kolika je snaga
i koliki je utjecaj američke radijske industrije trenutka. Jer,
pojava nove kolekcije takvog sudionika popularne umjetnosti jedan
je od super važnih događaja u glazbenoj industriji ove godine i
zaslužuje našu posvemašnju pažnju.
‘Novi album JAY-Z-ja donosi njegovu ispriku Beyonce’, pisalo je u
jednome od naših tweetova prošlog petka. I nismo bili jedini koji
smo to učinili putem Twittera. Izlazak ploče jednoga od
najprodavanijih izvođača suvremene popularne glazbe u povijesti –
prema službenim podacima, hip hop biznismen prodao je više od 100
milijuna albuma širom svijeta – izazvao je najveći interes na
društvenim mrežama još od prošlogodišnje ploče njegove supruge.
I to nisu jedine poveznice koje vežu ‘Lemonade’ i ‘4:44’. Ima ih
podosta.
Billboard ih je, recimo, pronašao u uvodnoj ‘Kill Jay Z’ s
referencom na skandal iz lifta u kojemu je svojedobno sudjelovala
Solange Knowles. I naslovnoj temi ‘4:44’ koja je direktan odgovor
na Beyoncein singl ‘Sorry’. Jednako kao i u temi ‘Family Feud’ u
kojoj gospođa Knowles-Carter i sudjeluje.
I zato se prvi studijski rad JAY-Z-ja u četiri godine i prvi
album koji je snimio surađujući sa samo jednim producentom –
čikaškom super cijenjenom glavom No I.D.-jem – doima kao
ispovjedno djelo ispunjeno životnošću, suočavanjem s greškama iz
prošlosti, familijarnom situacijom, međugeneracijskim sukobima u
hip-hopu, Kanye Westom, svojim statusom i promjenama kroz
koje prolazi ili će proći. Britanski The Telegraph će reći kako
se radio o ‘jednom od najzrelijih albuma u povijesti’, a Rolling
Stone podvući kako je ova ‘oda privatnom partnerstvu i obitelji
primjer kako ranjivost može stvoriti istinski izvrsnu umjetnost’.
Naziv albuma je također osoban. Pjesma ‘4:44’ je svoje ime
dobila, jer je napisana odmah pop reperovu buđenju, u 4:44
ujutro. Za ovu stvar je JAY-Z u intervjuu za iHeartRadio
rekao kako je ‘snažna pjesma’ i, citiramo, ‘jedna od najboljih
koje sam napisao’. Producent No I.D. je, tražeći inspiraciju za
rad s JAY-Z-jem, preslušavao njegov ‘Blueprint’, jednako kao i
radove Marvina Gayea, Ushera i Kanye Westa. Na taj način je
pokušavao, kako je istaknuo, izbjeći greške koje je radio na
svojim ranijim produkcijama. I tek tada je pristao sudjelovati u
ploči koju su, svojim gostovanjem, obogatili Frank Ocean, Damian
Marley, Beyonce, Kim Burrell, The-Dream, kći Blue Ivy i reperova
majka Gloria Carter. Od semplova i pjesama koje su korištene
vrijedi izdvojiti radove koje rukopisom i izvedbom potpisuju
Stevie Wonder, Donny Hathaway, Nina Simone i Randy Newman.
‘Preslušao sam album ‘4:44′ dobrih petnaest puta otkada je
objavljen’, napisao je na Twitteru Shea Serrano, autor djela ‘The
Rap Year Book’, ‘i mogu s punim uvjerenjem reći kako je
fenomenalan’. Stoga i preporuka Airplay Radio Charta glasi:
preslušati kolekciju JAY-Z-ja petnaest puta odmah i u slijedećih
444 preslušavanja uživati.
I prepoznavati životne lekcije koje ‘4:44’ sa sobom nosi.
Radijske lekcije, pak, na vidjelo donose ono što će britanski
Guardian nazvati rušenjem glazbenih jezičnih barijera u svijetu –
‘Despacito’ sakuplja brojke gledanosti na YouTubeu i emitiranja u
programima radijskih stanica širom svijeta. Hrvatska pritom
potvrđuje pravilo. Četvrti tjedan zaredom singl
Luisa Fonsija predvodi izvještaj Airplay Radio Charta, koji
donose HR2 i Hrvatska diskografska udruga. S čvrstom tendencijom
da na vrhu i ostane tijekom ovih ljetnih tjedana i mjeseci.



