
Današnji roditelji upućeni u ležerniji odgoj opravdavaju kupovinu mišlju da potiču individualnost
Vašem novorođenčetu još niste kupili parfem i priuštili mu gotovu organsku hranu? Zar vaš 4-godišnjak još nije počeo vježbati u teretani? Suvremeni način života nosi problem novog pogleda na odgoj djece, a tržište ne propušta priliku da vas iskoristi na račun vašeg djeteta. Prepoznajte na vrijeme jeste li roditelj ‘naivac’.
Majke i očevi starijih generacija na gore navedena pitanja grohotom bi se nasmijali, no u današnje vrijeme cvjeta prodaja proizvoda i usluga koja cilja na roditelje s viškom u novčaniku, spremne trošiti na sve kako bi udovoljili svojoj djeci i održali prestiž. Naoružani novim informacijama i s ponudom različitijom no ikad, takvi su moderni roditelji postali i najzahtjevniji klijenti, dok proizvođači koji nude viši standard zadovoljno trljaju ruke, piše Businessweek.
Dokaz nerazumnog ponašanja novih roditelja krije se u lani potrošenih 115,6 milijardi dolara na najbolju hranu, odjeću, njegu, zabavu i edukaciju. Jedno od objašnjenja za ovakvo ponašanje krije se u osjećaju krivnje u roditelja koji nemaju vremena za odgoj svoje djece, čemu ponajprije ‘kumuje’ prezaposlenost i nedostatak vremena.
Tu činjenicu uspješno iskorištavaju mnoge tvrtke koje prodaju stvari i usluge nepotrebne (?) za pravilan odgoj djeteta, poput dizajnerske odjeće, šišanja u prestižnim frizerskim salonima ili pak unajmljivanje dekoratera dječjih soba. Reklame u kojima svoje proizvode prezentiraju kao ‘nešto više od puke materijalne potrebe i praktične usluge u roditeljima bude osjećaj krivnje i potrebe da svojoj djeci pruže bolje.

Starije generacije rijetko su dvojile oko onog što je dobro a što nije za njihovu djecu, no napuštanje tradicionalnih obiteljskih struktura, te osvještenost o pravilnijoj prehrani i zdravijem načinu života stvorilo je generaciju roditelja otuđenu od vlastita odgoja. Takvim roditeljima nedostaje znanje koje su imali njihovi roditelji i prečesto se nadaju kako će kupnjom onog što im je ponuđeno najbolje kompenzirati neznanje i nesigurnost.
Dio tog problema manifestira se iz želje da se vlastita djeca ne odgajaju strogo i autoritativno, jer su roditelji imali takav odgoj. Ukoliko dijete zaželi bilo kakvu lutku ili neprikladnu video igricu, današnji roditelji upućeni u ležerniji odgoj opravdavaju kupovinu mišlju da potiču individualnost.
Riskiraju li roditelji, ‘ulažući’ bogatstvo u svoje miljenike, da će zapravo odgojiti razmaženo derište? Američki psihijatar za djecu i adolescente Dr. John Walkup tvrdi da ne riskiraju, ukoliko djeca nauče razumnim očekivanjima.
Takvim obiteljima kažem da je na jednoj razini nebitno što se daje djetetu, već je bitan balans između onog što se od njega očekuje i onog što mu se priušti., kaže Walkup.
Glavna zamka u koju roditelji mogu upasti je udovoljavanje materijalnim stvarima, a neispunjavanje osnovnih potreba za ljubavlju, disciplinom i zajedničkim druženjem, zaključuje psihijatar.
Kako Hrvatska i sama kreće ka standardu ‘zapada’, zaključak je da nas samo vrijeme dijeli od jednakog problema s kojim se danas susreću Amerikanci. No izbor je, na kraju, ipak na vama.



