Pjesma Eurovizije

Dora 2010: Debitantica Doris najbolja, brat Natali Dizdar ispao

Dora je ove godine napunila 18 godina, i HRT je napokon shvatio da su vremena stare slave odavno prošla te da opatijska 'stara dama' treba redizajn

Jobrni, okreni, dođe nam na isto – hrvatski puk i dalje vjeruje da europsko biračko tijelo želi pouzdano, narodno i blesavo. Televoting je u finale hrvatskog izbora za Pjesmu Eurovizije lansirao klape, istarski etno, ska i provjerena imena, zanemarivši par zgodnih muških vokala i (za Doru) natprosječnih pjesama

Dora je ove godine napunila 18 godina, i HRT je napokon shvatio da su vremena stare slave odavno prošla te da opatijska ‘stara dama’ treba redizajn.

Redatelj Ivan Miladinov i scenograf Dragutin Broz potrudili su se da kristalna dvorana hotela ‘Kvarner’ ipak izgleda nešto svježije – ne može se baš reći da je ličila na space shuttle, no reciklažno-najlonsko-balonsko scenografsko rješenje je makar zadovoljilo trash komponentu gledanja ovog festivala, koja privlači možda i veći broj gledatelja od one ‘ozbiljne’. Program su osvježili i kratki džinglovi za predstavljanje izvođača – ironični tekstuljci nalik norveškim bajkama kad bi ih pisala Marija Jurić Zagorka.

Redizajniranu i punoljetnu Doru otvorio je nastup ansambla Lado, da bi se uigrani voditeljski tandem Fodor-Ćurlić prebacio na šale na račun prelaska na digitalni signal HTV-a predstavivši sebe analognim dvojcem, a atraktivno odjevenu Nevenu Rendeli digitalnom verzijom njih dvojice. Iz sobe za izvođače javile su se neuobičajeno prepristojna Ida Prester (je li netko spomenuo suspenziju?) i uobičajeno vrckavo-šljokičasta Iva Šulentić, i šou je mogao početi.

Konkurenciju su načele Feminnem, koje, nakon što su nastupale za BiH, treći put pretendiraju postati predstavnice Hrvatske na Eurosongu, no s najmanje catchy pjesmom dosada i pomalo nezgrapnim haljinama ostavile su dojam provlačenja na staru slavu. Boy-pop Mire Lešine djelovao je najtanušnije od mladog muškog trojca koji je osvježio ovogodišnju Doru, dok su ska veselicom ‘Vol or ne vol’ etno-trash kostimirani Valungari podsjetili na čudne eurovizijske budoare kakve nam katkad pošalju Moldavija ili Latvija.

Kako su glasali gledatelji

Doris Teur: Ti me ne zaslužuješ – 1410 poziva – 16 bodova

Franko Krajcar i Indivia: Jobrni je jobrni – 1396 poziva – 15 bodova

Klapa Iskon: Vrime za kraj – 1253 poziva – 14 bodova

Feminnem: Lako je sve – 1137 poziva – 13 bodova

Giuliano: Moja draga – 689 poziva – 12 bodova

Valungari: Vol or ne vol – 679 poziva – 11 bodova

Swing Mamas: Trio tulipan – 625 poziva – 10 bodova

Carla Belovari: Sada osjećam to – 576 poziva – 9 bodova

Martina Vrbos ne samo da je smršavila 20 kg, već je pokazala da novu staturu zna i nositi. Atraktivna haljina s postoljem i Pink frizura spasile su pomalo neuvjerljivo otpjevanu zahtjevnu baladu u produkciji Shale iz Connecta, no to joj nije pomoglo da uđe u finale, baš kao ni drčni teen pop pjesmuljak Betty Belle, curke koja je putanjom Buje – Kopar – Trst stigla i do Dore. Loptu je spustio pomalo kilavi panonski cock rock Teške industrije koji nije uspio pobjeći od autorskog pečata Denisa Dumančića, ove godine prisutnog na Dori s dvije skladbe.

Ležerni soul šlager ‘Ti i muzika’ Nikole Marjanovića, čiji topli i lucidni glas baca na simpatičan spoj Erosa i Olivera, bio je popraćen odgovarajućom scenografijom balerine koja se premeće duž klavira, dok se Nikola šeretski oslanja o bas gitaru. Klapa Iskon se predstavila ziheraškim klapskim pop komadom kakav smo prošle godine čuli od Harija Rončevića, da bi uslijedila suptilna, ali po ničemu razoružavajuća bossa nova Carle Belovari, friške zvijezde koju je Hrvatska tražila te jedne od favoritkinja prve večeri.

Analognim korijenima nas je vratila dramatična balada Nene Ninčevića ‘Ti si moja jedina’ u izvedbi Dražena Žanka koju je stari lisac rutinirano iznio, da bi tada pozornicu okupirao Filip Dizdar, koji je plivačkom građom plijenio već u koketnom razgovoru s Ivom Šulentić u green roomu. Ni pjesma mu nije loša – suptilna jinxasta šansona otpjevana je dovoljno ležerno da se ne mora cjepidlačiti oko vokalnih kvaliteta, no to mu nije bilo dovoljno za prolaz.

Ne samo da su Swing Mamas dobile priliku pozdraviti svoju djecu, već im se na pozornici za klavirom priključio i 78-godišnji autor njihove pjesme ‘Trio tulipan’, koja bi voljela da može apelirati na Manhattan Transfer, no apelirala je samo na stariju publiku. Bolji dojam nisu ostavile ni acapella cure Rivers, koje se možda izmjenjuju na porodiljnom, no flah latino pjesma Tamare Obrovac donio im je najmanje glasova publike.

S druge strane, maturantica zaprešićke srednje škole Doris Teur došla je niotkud i iz prve dobila najviše glasova publike sa korektno otpjevanom klasičnom eurovizijskom power pop pjesmicom ‘Ti me ne zaslužuješ’ (koja već ima i svoju englesku verziju). Ispostavilo se da nastup na samom kraju donosi veliku prednost – u finale su se ugurali i ambiciozni, ali promašeni istrijanski narodnjak ‘Jobrni je jobrni’ u izvedbi Franka Krajcara i Indivije, te Giuliano, koji je sa klišeiziranim komadom power popa ‘Moja draga’ cementirao Doru u analogno doba.

Hoće li hrvatska publika uistinu ‘sići s krovova’ i u Oslo poslati nešto mlađe i hrabrije, doznat ćemo sutra, kada nas, po svemu sudeći, čeka žustra borba mlade i nepretenciozne Doris Teur s vrućom i nabrijanom Frankom Batelić te, kako fanovi tvrde, pritajenim favoritom Tihomirom Kožinom.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest