
Diskretan bodyguard Mladena Grdovića čuvao je od nasrtljivih obožavatelja, ali i od - njega samoga
Imati osobnog zaštitara ili tjelesnog čuvara za mnoge celebove danas je – barem po njihovu subjektivnom viđenju – prijeka potreba, ali i dobrodošao dodatak imidžu.
Jedna od javnosti zanimljivijih sličica s tim lajtmotivom jest ona sa Splitskog festivala, na kojemu je diskretan bodyguard pjevača Mladena Grdovića čuvao od nasrtljivih obožavatelja, ali i od – njega samoga, piše “Slobodna Dalmacija” .
Općepoznato je, naime, da je srčani “kralj” ipak ljudsko biće koje odavno kuburi s alkoholom, pa je tako zaštitar imao u opisu posla tijekom festivalskih večeri pripaziti i da popularni pjevač ne konzumira maligane. No, to je ipak manje uobičajena potražnja.
Od Vedrana Živaljića, direktora “Europrotekta”, tvrtke za zaštitu ljudi i imovine, “Slobodna” doznaje da je najčešći razlog angažiranja VIP-zaštitara želja za nesmetanim kretanjem i osjećajem sigurnosti. Živaljić, inače i sam osobni zaštitar s višegodišnjim iskustvom rada s estradnim zvijezdama A-liste poput Tonyja Cetinskog i Severine, ističe da, nasreću, za život opasnih situacija uglavnom nije bilo – kako u Hrvatskoj, tako i tijekom putovanja s klijentima različitih profila u inozemstvo.
Što se, pak, cjenika tiče – nije precizan. Naime, usluge osobne zaštite naplaćuju se oko 300 kuna po satu, dok je cjelodnevna zaštita dostupna i za stotinjak eura. Ako se, pak, zaštitara unajmi na više dana ili zastalno, cijena ide naniže, ističe Krešo Matini Sršen, vlasnik boksačkog kluba “Marjan” i šef tjelesnih čuvara pri tvrtki “Bonačić security”.
– Naši su klijenti “poslovnjaci”, ali uglavnom stranci koji poslom dolaze u Hrvatsku, ili pak s obiteljima na odmor – kaže Sršen, također s bogatim iskustvom. Radom “na terenu”, ali i školovanjem koje im je priskrbilo licenciju potrebnu za obavljanje takvih delikatnih poslova, osobni se zaštitari nauče ne samo uporabi vatrenog i hladnog oružja, praktičnoj psihologiji i hladnokrvnom držanju nego i – odijevanju.
Pravilo dresscodea u osnovi je jednostavno: biti što sličniji klijentu!
– Ovisno o tome ide li se u šetnju, na dodjelu “Oscara” ili na banku, odijeva se trenirka, traperice, odijelo… Pa čak i kupaće gaćice – povjerio je svojedobno Josip Brnada u razgovoru za “Slobodnu”. Taj je mladić iz Kaštela, podsjetimo, jedan od diplomaca Izraelske akademije za protuterorizam i VIP-zaštitu, a prestižni certifikat zaslužio je školovanjem u nama najbližoj, makedonskoj podružnici Akademije.
SD/ezd



