
Svrha žute trake je sprečavanje vozača automobila da voze po trasi kretanja javnog prijevoza, da bi se tramvaji i autobusi mogli nesmetano i brzo kretati gradom
Povodom obilježavanja Dana bez automobila,
aktivisti Zelene akcije uz pomoć Chucka Norrisa održali su akciju ‘Žuta
traka je samo za javni prijevoz’ kojom su od uprave Grada Zagreba
ponovno tražili fizičko odvajanje žute trake koja je rezervirana za
javni prijevoz.
Zelena akcija već godinama bezuspješno upozorava nadležne institucije na
kršenje propisa vozača automobila koji ne poštuju žutu traku pa su,
kažu, ovaj put morali pribjeći drastičnim mjerama i zatražiti pomoć Chucka Norrisa.
Svrha žute trake je sprečavanje vozača automobila da voze po trasi
kretanja javnog prijevoza, da bi se tramvaji i autobusi mogli nesmetano i
brzo kretati gradom. Međutim, ne poštuju svi žutu traku i usporavaju
javni prijevoz koji postaje neatraktivan širem broju građana, što za
posljedicu ima to da još više koriste automobile i onda se stvaraju veće
prometne gužve koje usporavaju i automobile i javni prijevoz.
U Zelenoj akciji vide rješenje tog problema u poboljšanju kvalitete
javnog prijevoza koji mora biti brži, točniji i redovitiji, pri čemu
podsjećaju da su mnoge europske metropole, poput Beča ili Budimpešte,
dokazale da je fizičko odvajanje žute trake prvi korak u tom smjeru.
Aktivisti smatraju i sramotnom činjenicu da u godini u kojoj ZET
obilježava 120 godina postojanja prosječna brzina vožnje tramvaja iznosi
12 kilometara na sat, što znači da je gotovo jednaka kao i krajem
pretprošlog stoljeća, kad su konji vukli tramvaje gradskim ulicama.
Premda je prije tri godine pročelnik zagrebačkog Gradskog ureda za promet Davor Jelavić
izjavio da Grad početkom 2009. uvodi prometno redarstvo koje će
kažnjavati vozače koji prometuju žutom trakom, aktivisti kažu da nisu
primijetili da prometno redarstvo zaista rješava taj problem. Stoga od
Grada traže fizičko odvajanje žute trake od ostatka kolnika, a dok se to
ne dogodi, od MUP-a traže da osigura njezino poštivanje.



