
Epoha CD-a, nakon mp3 revolucije, sada definitivno dolazi svome kraju
Epoha CD-a, nakon mp3 revolucije, sada definitivno dolazi svome kraju.
Naravno, nećemo se čuditi ako on koju godinu nakon smrti ne doživi
trijumfalni nostalgični povratak kao i vinil, no čini se da je CD-u
konačno odzvonilo – naime, svi major labelovi, veliki izdavači, do kraja
2012. godine (a možda čak i ranije!) prestaju s izdavanjem svojih
albuma na ovom formatu.
MP3 revolucija tako je, čini se, konačno zadala smrtonosni udarac
fizičkom mediju koji je otvorio vrata digitalizaciji glazbe pa će svi
vodeći svjetski diskografi posve preći na izdavanje MP3-ja, kao i
streaminga, a središnji prodajni centri bit će iTunes i slični servisi.
No opet, CD ima svoju zadnju nadu, a ona se zove ‘limited edition’ –
posebna izdanja pojedinih projekata odabranih izvođača i dalje će se
izdavati na CD-u, za kolekcionare. CD-i će se primarno prodavati preko
Amazona.
Naravno, razlog za sve to je skupa proizvodnja – treba novca za otisnuti
CD-e, a prodaja taj novac više ne vraća. S druge strane, MP3 ne košta
ništa, a prodaje se. Iz istog razloga prognostičari tvrde da će u
sljedećih pet godina posve umrijeti i papirnati magazini i novine, a
opstati samo oni koji funkcioniraju na Webu. A to je samo početak – insajderi glazbene industrije kažu da će za pet
godina (ako ne i ranije) posve nestati i format albuma kakvog samo
poznavali.
Tko je sljedeći?



