
U polufinalnoj
5. emisiji showa “Maestro” napustio nas je Damir
Urban. Nije ga mogao “izvući” ni virtouz na gitari Petrit Ceku.
Njegovu
izvedbu poznatog djela za gitaru i orkestar J. Rodriga spasio je, prema
riječima maestra Kranjčevića opet Damirov unutarnji puls koji ga uvijek spašava
u kritičnim situacijama. Nakon zajedničke izvedbe Petrit Ceku izjavio je da je
suradnja s Urbanom bila jako nadahnuta. No međutim, to nije bilo dovoljno za
ulazak u finale prema mišljenju članova SO HRT-a. Kako su Ozren i Nicolas imali
isti broj bodova, 24 a Damir Urban samo
20, pred članove Simfonijskog orkestra HRT-a našla su se trojica. Nakon
glasovanja orkestar je odlučio tko će se sljedeće subote boriti za naslov maestra: Barbara Kolar, Nicolas
Quesnoit i Ozren Grabarić, ali ne i Damir Urban.
“Bez obzira što
sam htio biti slikar, glazba mi je zaobilaznim putem ušla u život i zadržala se
tu već tridesetak godina. Nakon toliko koncerata, snimanja i albuma, čovjek se
malo uljulja i zaboravi koliko je lijepo ušetati na nepoznati teritorij. Za
mene nema ništa lijepše u životu od prilike da
naučim nešto novoga, a sudjelovanje u Maestru je upravo to, nešto sasvim
novo!
To je prva lijepa
stvar koju mi je donio ovaj show. Sada glazbu volim još više nego prije njega, ali i doživljavam
je na jedan sasvim drugi način. Nadam se da je dio toga prešao i na gledatelje.
Bio bih najsretniji da neki pubertetlija poželi
poslušati npr. neko djelo Bethoveena nakon emisije. I za kraj, možda
i najvažnija stvar zbog odredjenih razloga, ja nisam mogao vježbati koliko sam
htio, ali u emisiji su prošli dalje isključivo oni koji su najviše vježbali i
radili! Bez obzira što i sama nisam medju njima, drago mi je što se i time
poslala poruka, pogotovo mladima, kako se uspijeti u onome sto želiš, može
jedino uz velika odricanja i puno puno truda i rada. jer nema drugog načina.
Ako sam se u samom početku možda i pitao jesam li trebao pristati na
sudjelovanje u Maestru…sada sam sasvim siguran da jesam! Jedino mi je žao što
smo tako brzo došli do kraja. Nastavit ću učiti tamo gdje sam stao i pokušati
cijelo to iskustvo koje sam stekao u Maestru prenijeti i njime nadograditi
svoju glazbu ” , zaključio je Urban.
Večeras su svi studenti imali težak zadatak,
izvodili su poznata glazbena djela napisana za soliste i orkestar. I kao što je
maestro Fačini istaknuo na kraju emisije to je bila prilično stresna situacija
za sve naše studente dirigente:”Trebalo je uskladiti vašu volju i volju
solista”.
Najbolje se u tom snašla Barbara Kolara čiji je zadatak bio dirigiranje “Koncerta za violinu
i orkestar” Felixa Mendelssohna. Zadnje
upute njezinog mentora Roberta Homena bile su: ” …raspleši se u srcu, a ne u
tijelu”. I to joj je uspjelo. Njezina izvedba te romantične kompozicije uz violinisticu Đanu
Kahriman dobila je najveće ocjene te je tako izborila direktno mjesto u finale.
Zadovoljna ocjenama i komentarima žirija
Barbara je svoje oduševljenje izrazila nesputanim vriskom. “Iskreno,
pribojavala sam se tog Mendelssohna iz dva razloga – prvo, tempo je egzaktan, a
ja kao što se dalo vidjeti volim malo “zaplivati”. A drugo, ipak je
to violinski koncert pa mislim da to naša koncert majstorica gleda kroz još
jednu dodatnu prizmu.Veselim se ulasku u finale, dečki su sjajni i vjerujem da
će to biti još jedan sjajan glazbeni doživljaj za sve nas”, komentirala je
lijepa Barbara.
Nezadovoljan svojom izvedbom bio je i Ozren Grabarić. Čak ga ni pohvala
baritona Ljubomira Puškarića, nakon izvedbe Cavatine Figara iz Seviljskog
brijača nije utješila. Priznao je da ga je strah zakočio i da se oslanjao na
intuiciju. A njegovu glazbenu intuiciju pohvalila je i Mirjam. Maestro Fačini
primjetio je da večeras Ozren baš nije
“nabrijan” i da je njegovo dirigiranje
bilo u Aretinom štihu. Razlog tome po riječima njegovog mentora Tončija
Bilića bila je velika trema. Ljut kao ris, po vlastitim riječima, bio je i Nicolas Quesnoit.
Dirigiranje jednog od najpopularnijih djela
glazbe uopće “Koncerta za klavir i orkestar u b-molu” P. I. Čajkovskog uz
solistu Petra Klasana pokazalo se izuzetno teškim zadatkom. Nezadovoljan je bio maestro Kranjčević pitavši ga: ”
Što vam je značilo ovo na početku? Stajali ste kao Kip slobode. Hvalili smo vas
dosta, u polufinalu smo!” Za vrijeme izvedbe njegov mentor Saša Britvić samo je
uzdahnuo: “A joj”. “Ovaj put nije bilo ni malo lako jer su bili uključeni
solisti. Dirigent se mora povući kako bi dao prostor solistu, pa se
ponovo uključiti u pravom trenutku kako bi dirigirao orkestrom. Uspio sam
savladati glavninu zadaće u jednom trenutku sam malo zakasnio, no nadam se da
se nije previše čulo. Ali evo me u finalu Maestra sa opakom konkurencijom!!!
Dat ću sve od sebe i uživati još jednom u adrenalinu dirigiranja! A onda …que
sera sera.”, izjavio je simpatični Nicolas.
Tko će biti naš prvi maestro pogledajte iduće
subote 1. studenog na HRT1 iza 20 sati kad nas očekuje finale Maestra!



