
Jubilarni, 65. Berlinale ulazi u
završnu fazu i jedan dan uoči završetka i svečanosti dodjele nagrada,
još uvijek se ne nazire jasan favorit.
Od 19 filmova, koliko ih se u službenom natjecateljskom
programu natječe za jedan od “Medvjeda” Berlinalea, dosad se po
reakcijama novinara najviše ističe njemački film “Victoria”.
Film je prikazan još u subotu, a tematizira nekoliko sati u
životu mlade Španjolke koja se nalazi na radu u Berlinu i koja kroz
površno poznanstvo upadne u neprilike. Film se ističe i po tomu što je
snimljen bez rezova, u jednom kadru, a njemački mediji su primjetili i
socijalnu notu zbog pogleda na život mladih Španjolaca, koji zbog krize u
vlastitoj zemlji u velikom broju posljednjih godina dolaze u Njemačku
te posebno u Berlin.
Drugi skriveni favorit novinara je čileanski film “El Club”,
koji se bavi problematikom zlostavljanja djece od dužnosnika katoličke
crkve.
Po općem mišljenju medija, dva favorita i veterana Berlinalea
Werner Herzog i Terrence Malick, razočarali su svojim nastupom na
ovogodišnjoj smotri filma u Berlinu.
Kritičari se slažu da su oba redatelja ostvarila vizualno
upečatljive filmove – Herzog u “Kraljici pustinje” o životu znanstvenice
i avanturistice Gertrude Bell, s Nicol Kidmann u glavnoj ulozi, a
Mallick s filmom “Kralj pehara”, o smislu života i ispraznosti
Hollywooda, no ocjenjuju da su daleko od svoje nekadašnje snage.
U četvrtak je pozornost publike i kritike privukao film “Zaklete
djevice”, koji tematizira fenomen preuzimanja muške uloge kod djevojaka
u tradicionalnim obiteljima bez muških članova. Film talijanske
redateljice Laure Bispuri nastao je u suradnji producentskih kuća iz
Italije, Švicarske, Njemačke, Albanije te Kosova pa je tako ovaj film i
prvi film u natjecateljskom programu Berlinalea u kojem je sudjelovala i
kinematografija ove mlade države.
Direktor Berlinalea Dieter Kosslick kazao je da je program
ovogodišnjeg festivala u znaku “snažnih žena u ekstremnim situacijama”,
što je već na samom početku potvrdio i film kojim je festival otvoren.
U sklopu natjecateljskog programa ali izvan konkurencije,
prikazan je i najnoviji film njemačkog redatelja Wima Wendersa “Sve će
biti u redu”, koji su i kritika i publika prihvatile pozitivno. Wendersu
je na ovogodišnjem Berlinaleu dodijeljena i nagrada za životno djelo, a
u programu Hommage su prikazana i njegova najvažnija ostvarenja.
U utorak je prikazan i jedini hrvatski film na ovogodišnjem
Berlinaleu. Radi se o kratokometražnom filmu “Piknik”, mladog hrvatskog
redatelja Jure Pavlovića, koji je prikazan u programu filmova za mlade
Generation 14Plus. Film je, kako je redatelj rekao u razgovoru za Hinu,
premijerna publika dobro primila.
“Zadovoljan sam jako nastupom na Berlinaleu”, rekao je Pavlović.
Na početku festivala, u sklopu programa Forum, bio je prikazan i
film “Flotel Europa”, mladog danskog redatelja bosanskohercegovačkog
porijekla Vladimira Tomića. Film se kroz originalne VHS snimke osvrće na
život u smještaju za izbjeglice, organiziranom na brodu koji je bio
smješten u kopenhaškoj luci u prvoj polovici devedesetih godina prošlog
stoljeća.
Tijekom Berlinala premjerno je prikazana i dugoočekivena
ekranizacija bestselera “50 nijansi sive”. Film je kritika, suprotno
očekivanjima, uglavnom popratila pozitivnim osvrtima.
Tijekom Berlinalea, koji je započeo 5. veljače a traje do
nedjelje, kada je tradicionalno dan za publiku, u sklopu samog programa
se prikazuje 441 film, a približno toliko se prikaže i na filmskom sajmu
European Film Market, koji se održava usporedno s Berlinaleom.
Imena dobitnika nagrada žirija, na čijem je čelu ove godine
američki redatelj Darren Aronofsky, bit će proglašena na svečanosti u
subotu uvečer.



