
Izložba fotografija Davida Bowieja, autora Briana Rašića, otvorena je u subotu navečer u riječkoj galeriji Kortil a rezultat je fotografove suradnje s Bowiejem tijekom više od dva desetljeća.
Predstavljeno je 48 fotografija Bowieja na pozornici, tijekom nastupa te njegovih portreta.
Izložba je otvorena u okviru programa “Noć Davida Bowieja” u Rijeci, a upotpunjena je i projekcijom video materijala autora Petra Trinajstića o Rašićevom gostovanju na ovogodišnjoj manifestaciji Photodays, gdje je prvi put predstavljena ova izložba.
U prigodnom programu nakon otvaranja izložbe nastupila je plesna skupina Flame i riječki glazbenici s izborom pjesama Davida Bowieja, među kojima i 11-godišnji gitarist Frano Živković, a novinar i radijski voditelj Ivica Vrkić razgovarao je s Rašićem i riječkim publicistom Velidom Đekićem o fazama Bowiejeve karijere, raznim aspektima njegova stvaralaštva i utjecajima na glazbu i društvo a Rašić je iznio niz osobnih utisaka i uspomena na druženje s velikim glazbenikom i umjetnikom.
Kustostica galerije Kortil Jolanda Todorović ustvrdila je da je Bowie bio vizionar, da je nevjerojatno jasno vidio budućnost, kao i sliku vremena i društva u kojem živimo. Ta razmišljanja je iznosio u brojnim intervjuima pa je dio tih misli Todorović odabrala i otisnute ih postavila među fotografijama, rekla je tijekom otvaranja.
Denis Redić, predsjednik udruge Livingstone, koja je, zajedno s Odjelom gradske uprave za kulturu Grada Rijeke organizirala izložbu, kazao je da je suradnju s Rašićem počeo prije nekoliko godina na manifestaciji Photodays u Rovinju, koju također organizira. Suradnja, koja se nastavila izložbama prerasla je u prijateljstvo, naveo je.
Brian Rašić je izrazio zadovoljstvo postavljanjem izložbe u Rijeci, istaknuvši da mu je ovaj grad u dragoj uspomeni još iz mladosti. Rijeka je grad rock’n’rolla, još od Termita i Parafa, preko Cacadou Looka do Leta 3 i drugih, ustvrdio je Rašić.
Brian Rašić tri desetljeća živi u Londonu, a djeluje širom svijeta fotografirajući rock i druge glazbenike. Fotografirao je utemeljitelje rocka Muddy Wattersa i Chucka Berryja, gotovo sve vodeće bendove popularne glazbe kao i solo izvođače, pa sve do Franka Sinatre. Fotografira koncerte Rolling Stonesa od ranih osamdesetih godina, David Bowie ga je angažirao za svoje posljednje nastupe, a David Gilmour za promociju i koncerte albuma “On the Island”.



