Automobili
Nova Mercedesova zvijezda
Novi model zamjenjuje auto koji je na tržištu od 2000. godine i prodan je u više od 1,4 milijuna primjeraka, ako se pribroje karavan i sports coupé u više od dva milijuna
Mercedes je novu C-klasu učinio dizajnerski atraktivnijom, tehnološki savršenijom te u nju ugradio mnoge tehnologije iz prestižnijih modela uključujući S-klasu, a također je snažnija, štedljivija i ekološki prihvatljivija.
Nova Mercedesova zvijezdica narasla je za 55 milimetra na 4,58 metara, dva centimetra je viši te je proširena za 42 milimetra.
Kupcu će biti ponuđena vrlo široka ponuda od osam motora, a kasnje će se uvoditi i novi motori i tehnologije. Automobili možete dobiti u jednoj od tri linije opremljenosti: Classic, Elegance i Avantagarde.
Ovaj put će se C-klasa ovisno o liniji opremljenosti razlikovati po masci, tako će Classic i Elegance imati poznatu klasičnu masku, dok će Avantgarde imati vizualno tanju i široku masku sa tri rebra i velikom zvijezdom u sredini, slično kao kod sportskih modela Mercedesa.
Osam ponuđenih motora obuhvaća pet benzinskih i tri CDI motora.U početku će se u ponudi naći model C 200 Kompresssor sa 184 KS, C 280 s 231 KS i najsnažniji C 350, V6 s 272 KS koji je i jedini koji dolazi sa 7-stupanjskim 7G-tronic automatskim mjenjačem, ostali modeli isporučivat će se sa šest-stupanjskim mjenjačem opremljenim agility control funkcijom. Naknadno bi se trebao pojaviti 156 KS snažni benzinac kao i najslabiji V6 s 204 KS.
Što se sigurnosti tiče, u razvoju je izvedeno više od stotinu crash testova, a rezultati su bili i viši od propisanih zahvaljujući korištenju posebnih legura čelika vrlo visoke čvrstoće od kojih je napravljena karoserija.
U serijsku opremu C-klase uključeno je sedam zračnih jastuka dva daptivna za vozača i suvozača, jastuk za vozačeva koljena, dva prednja bočna jastuka i dvije velike zračne zavjese koje štite i putnike na stražnjim sjedalima. Jedna od novina za C-klasu je i PRE SAFE sustav kojeg se može dodatno naručiti i povezan je s aktvnim sustavima poput ESP-a i Brake Assista. Sustav je sposoban prepoznati rane faze kritičnih situacija i ukoliko dođe do potrebe za snažnim kočenjem Pre-safe aktivira potrebne sustave i priprema vozilo za slučaj nezgode.
Veliki napredak učinjen je i sa svjetlima automobila, posebno načina osvijetljavanja ceste u gradu. Na otvorenoj cesti pri brzini preko 90 km/h, se uključuje prvi stupanj osvijetljenja a drugi preko 110 km/h, ispod 70 km/h aktivna su svjetla za maglu, sigurnosti pridonose aktivna svjetla za zavoja.
Zanimljivo dizajnersko i tehničko rješenje su stražnja svjetla koja su preuzela zadaću spojlera. Kroz nekoliko otvora svjetlima struji zrak odvodeći se dalje iza automobila. Također su razvijena i posebna stop svjetla koja titraujućim načinom rada upozoravaju na naglo kočenje. Istraživanja su pokazala da se brzina reagiranja vozača koje se kreće iza vozila opremljenim titrajućim svjetlima povećava za 0,2 sekunde, čime se dolazi do 4,4 m kraćeg puta kočenja pri brzini od 80 km/h ili 5,5 m kraćeg puta kočenja pri brzini od 100 km/h.
Središnja konzola izgleda kao da je sačinjena od jednog komada. U konzoli su odlično raspoređene komande za kontrolu multimedijalnog i navigacijskog sustava i klimatizacije koje omogućuju jednostavno snalaženje. Opcionalni sustavi su Audio 20, Audio 50 i Comand APS koji dolaze sa integriranim telefonom i Bluetooth vezom s mobitelom vlasnika. Audio 50 dolazi i sa funkcijom navigacije, a sustav Comand APS dolazi sa 7 inčnim monitorom u boji te sadrži navigacijsku kartu za cijelu Europu pohranjenu na tvrdi disk kapaciteta 30 GB (gigabajta) koji također može poslužiti kao glazbeni server na kojeg je moguće pohraniti više od 500 pjesama u mp3 formatu, DVD i glasovna kontrola svih sustava.
Thermotronic klimatizacija je potpuno prerađena te sad kontrolira tri zone: naprijed lijevo i desno te straga.
Iz svega navedenog jasno je kako se prilikom izrade nove C-klase mislilo samo na to, kako napraviti najbolji automobil u segmentu. U svakom smislu od dizajna preko tehnologije, motora i performansi do mogućnosti individualizacije i sigurnosti Merecedes je u tome uspio.
Početak prodaje limuzine planiran je za proljeće 2007., karavan krajem godine.
Vezane vijesti
-
Karizmatični Omer s čela Mitsubishijevog dizajnerskog odjela prelazi u Mercedes gdje će biti šef dizajna nove limuzine njemačkog proizvođača
-
M-klasa začetnik kategorije premium SUV automobila, prodana je u 850.000 primjeraka, a potražnja i dalje nadmašuje ponudu
-
Program Mercedes televizije vode profesionalni novinari sa njemačkog RTL-a
-
Na DTM stazi u Affalterbachu Mercedes je najavio svoju novu limuzinu visokih performansi - AMG C63
Izdvojeno
-
LUKORAN - Uginula lešina dupina već dva tjedna stoji na škrapama kod mjesta Lukoran na otoku Ugljanu. Čitateljica javlja da nitko od odgovornih do sad nije reagirao.
-
Blagdan je svete Lucije, zaštitnice dobrog vida i omiljene svetice najmlađih. Još od davnina na ovaj dan djecu bi u čarapama ili ispod jastuka dočekalo suho voće ili slatkiši.
-
Posljednje statistike razvoda opovrgavaju predrasude da su najstabilniji brakovi supružnika koji su proslavili srebrnu svadbu. Razlozi za tzv. "sijedi razvod" su brojni, stručnjaci navode najčešće sindrom praznog gnijezda.
-
Policijski službenici Postaje pomorske i aerodromske policije Zadar proveli su kriminalističko istraživanje nad 26-godišnjakom zbog sumnje u počinjenje kaznenog djela Neovlaštena proizvodnja i promet drogama.
Reci što misliš!