Zabava

Alfa Romeo 8C Spider

Najljepše pakiranje koje su 450 konja mogli dobiti

Najljepše pakiranje koje su 450 konja mogli dobiti

U usporedbi s coupeom, Spider je otežan za 90 kilograma, no to se u vožnji ne osjeća

Na stazi Balocco, u blizini Modene, uživali smo u vožnji otvorene verzije Alfe 8C Competizione, napravljenoj na skraćenoj platformi i nabildanoj mehanici Maserati GranTurisma S, piše autoklub.hr.

Alfa Romeo 8C Spider, istinski simbol automobilističke ljepote, pružio nam je jedinstven užitak vožnje. Pravi je trans počeo pritiskom na tipku Start, nakon čega je motor 4.7 V8 već na minimumu zasvirao uzbudljivim notama. Sportska staza, s mnoštvom zavoja i dva duga pravca, bila je idealna za isprobavanje mogućnosti najelitnijeg modela slavne marke iz Milana. Lagan start kroz šumu putokaza i čunjeva što vode prema stazi probudili su maštu, jer je teško i zamisliti bolji automobil za ljetne vožnje pored mora.

No, čim se ukazao pravac, bilo je nemoguće odoljeti i ne opaliti po gasu. Brzina kojom se kazaljka okretaja zakretala, kojom motor nabire snagu, odmah je ukazalo na korijene motora V8. Alfino je srce stiglo iz Modene. Radi se o Maserattijevom motoru obujma 4691 ccm, nabildanom na vatrenih 450 KS (u Quattroporteu S razvija 430, a u GranTurismu S 440 KS). Kad smo ubacili u četvrti stupanj, uživajući u učinkovitosti elektro-hidrauličnog sekvencijalnog mjenjača, ukazao se prvi zavoj. Keramički diskovi, ojačani ugljičnim vlaknima, jedna su od novosti u usporedbi sa zatvorenom verzijom, i to vrlo ugodna. Papučica je povećih dimenzija, stvorena za kočenje lijevom nogom, a kliješta grizu iz prve. Nema zastajkivanja ni minimalnog kašnjenja, karakterističnog za takve diskove, dok još nisu dovoljno zagrijani.

 

U usporedbi s coupeom, Spider je otežan za 90 kilograma, no to se u vožnji ne osjeća. Alfa 8C je uz top-gun performanse i užitak vožnje zadržala jednostavnost, kakva se i očekuje od pravog super sportskog automobila. Istodobno, precizna upravljačka elektronika prašta pogreške ili pomaže u korekciji putanje. U pojedinim trenucima djeluje poput dobrohotnog sluge koje će učiniti sve kako bi se njegov gospodar osjećao ugodno i sigurno.

 

Ovjes djeluje savršeno, kao da prednji kotači konstantno nadgledaju stražnje ili obrnuto. No, ipak je sve u rukama vozača. Upravljačem se zakreću prednji, a papučicom gasa stražnji kotači. Za one koji znaju dobro uskladiti rad ruku i desne noge, Alfa 8C se pretvara se u pravu zvijer, koja pleše u žestokom, ali pravilnom ritmu.Skidanje krova nije razbilo usklađenost linija. Upravo suprotno, Spider djeluje još privlačnije. Jedan od razloga su naglašeniji stražnji bokovi, a dio zasluga pripada i atraktivnim detaljima, poput vanjskih retrovizora i okvira vjetrobrana u crnoj boji. U skladu s tradicijom i težnjom za smanjenje mase, je i sklopivi platneni krov, koji se automatski sprema iza sjedala. Sportski i egzotični tonovi prisutni su i u unutrašnjosti.

 

Kožna sjedala, sa školjkom od kevlara i četiri ispušne cijevi, koje izviruju ispod stražnjeg odbojnika, jasno daju do znanja da 8C nije samo stilska vježba već pravi čistokrvni sportski automobil. Ultrasportski dvosjed, koji se oslanja na mehaniku već provjerenu u Maseratiju, s motorom naprijed te pogonom, mjenjačem i diferencijalom straga. Koncepcija transaxle osigurava izvrstan balans i vrhunska vozna svojstva. Sve to pomaže vrhunsko podvozje sa 20-colnim naplacima i gumama 245/35 sprijeda i 285/35 straga. Ne nedostaje ni elektroničkih pomagala, poput kontrole stabilnosti (VDC), baždarenih do stupnja koji jamči puno užitka uz minimalne intervencije. Zbog toga se, nevjerojatnom lakoćom, postižu vrhunske performanse.

 

Alfa Romeo 8C Spider, premda ulazi u klasu instant-klasika, nije neprocjenjiv. Bez poreza, trošarina i ostalih davanja stoji više od 200.000 eura, ali u ovom slučaju ne pomaže ni famozna kartica, jer svih 500 najavljenih primjeraka već ima svog vlasnika.

 

Tehničke karakteristike
Motor: benzinski, atmosferski V8 (90°)
Obujam: 4691 ccm
Snaga: 331 kW/450 KS pri 7000/min
Moment: 480 Nm pri 4750/min
Mjenjač: 6 stupnjeva, robotiziran
Pogon: na stražnje kotače
Najveća brzina: 292 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 4,5 s
Dimenzije: 438 x 189 x 137 cm
Masa: 1675 kg
Cijena: 213.401 eura


Reci što misliš!