Zabava

Ljudske maske korporacija

Studija: Slavne osobe alat su masovnog skretanja pozornosti

Studija: Slavne osobe alat su masovnog skretanja pozornosti

Studija provedena u Ujedinjenom Kraljevstvu otkrila je da ljudi koji najviše prate tračeve o poznatima tri puta manje volontiraju od ljudi koji prate ostale tipove vijesti!

Bespotrebno je pitati čime se bavi Kim Kardashian; njezina je uloga da postoji u našim glavama. Možemo li se sad, kad se reality zvijezda sprema postati predsjednik SAD-a, napokon složiti da je kultura celebrityja bitna komponenta sustava koji upravlja našim životima?

To je pitanje koje postavlja pisac i novinar George Monbiot u članku za Guardian.

"Uspon te kulture nije se dogodio sam od sebe. Dugo su ga uzgajali oglašivači i mediji. Ima i funkciju: što korporacije više postaju bezlične, to se više oslanjaju na tuđa lica da ih povezuju s mušterijama.

Korporacija znači tijelo; kapital znači glava. Ali korporativni kapital nema ni tijelo ni glavu. Zbog toga treba masku, treba lice nekog koga vidimo jednako često kao i susjede. Kim Kardashian samo postoji u našim glavama. Ona je samo tu da prepoznamo koji već sivi monolit zastupa ovaj tjedan.

Opsesija slavnim osobama nije nova stvar. Prema jednom istraživanju, između 1997. i 2007. godine među mladima se dogodio pomak u vrijednostima. Prije su na prvom mjestu bili osjećaj zajednice, i dobrohotnost, a 2007. godine na prvom je mjestu bila slava, a iza nje postignuće, imidž, popularnost i financijski uspjeh. Osjećaj zajednice pao je na 11. mjesto.

Studija provedena u Ujedinjenom Kraljevstvu otkrila je da ljudi koji najviše prate tračeve o poznatima tri puta manje volontiraju od ljudi koji prate ostale tipove vijesti", piše Monbiot.

Ljudske maske korporacija

"Što je proizvod običniji, to poznatije lice mora nositi. Zato je Iggy Pop promovirao auto osiguranje, a Benicio del Toro Heineken. Uloga tih ljudi je da prikažu da postoji nešto više iza tog loga. Slavne osobe koje najčešće vidite su najunosniji proizvodi. Zato sad glumci i modeli zauzimaju toliko medijskog prostora.

Ne morate čitati ili pratiti puno intervjua kako biste znali da su glavne vrijednosti koje se traže kod slavnih osoba dosada, praznina duha i fizička ljepota. Oni su kao prazno platno na koje se svašta može projicirati. Oni koji imaju najmanje za reći dobiju najviše prostora da to i kažu.

Prema nedavnoj anketi provedenoj među 16-godišnjacima, 54% planira postati slavno.

Čim slavne osobe zaborave dodijeljene uloge odmah se nađu pod paljbom. Čim su Lily Allen i Gary Lineker objavili da suosjećaju s izbjeglicama, mediji su ih razapeli. Kad vas plaćaju korporacije trebali biste prestati misliti svojom glavom".

Skretanje pozornosti

"Slavne osobe imaju i ulogu oružja masovnog skretanja pozornosti. Anketa koju smo spomenuli ranije također je otkrila da ljudi koji su najviše zainteresirani za kulturu slavnih najmanje prate politiku, najmanje su šanse da će prosvjedovati ili glasovati. Ako želite da ljudi ne djeluju, nekoliko puta dnevno im pokazujte lica Taylor Swift, Shie LaBeoufa i Care Delevigne.

U Trumpu su vidljive dvije crte kulture slavnih: personifikacija korporacija i masovno skretanje pozornosti. Njegova slava postala je maska za njegovo kaotično poslovno carstvo. Njegova je slika u javnosti bila sušta suprotnost svemu što predstavljaju njegovi protivnici. Njegova je bučnost skrenula pažnju ljudi s intelektualne praznine koja se nalazi iza maske.

Slavne se osobe možda nalaze u vašem životu, ali one nisu vaši prijatelji. Bez obzira na namjere, slavne su osobe dio eksploatacije. Vratimo svoje prave susjede natrag u ulogu susjeda i okrenimo leđa onima koji ih oponašaju", zaključuje Monbiot.


Reci što misliš!