Sport

uoči utrke WRC Croatia Rally

WRC drame s prednošću pobjednika manjom od sekunde!

WRC drame s prednošću pobjednika manjom od sekunde!
Red Bull

U povijesti WRC-a samo pet puta pobjednik je u cilju imao prednost manju od sekunde, a zadnji put na WRC Croatia Rallyju, zahvaljujući preokretu Sebastienu Ogiera u zadnjem zavoju

Svjetsko reli prvenstvo svjedočilo je mnogim neizvjesnim utrkama u kojima su o pobjedi odlučivale nijanse. No, samo u rijetkim slučajevima prednost pobjednika u cilju mjerila se u desetinkama sekunde, nakon najmanje tri dana jurnjave i dvadesetak brzinaca utrkivanja.

Dogodilo se to dosad pet puta u povijesti, a uoči povratka reli elite u Hrvatsku od 21. do 24. travnja, izdvajamo kronološki utrke s najmanjom pobjedničkom prednošću ikad viđenom u WRC-u...

Novi Zeland 2007. - 0,3 sekundi

Marcus Grönholm veći dio svoje karijere proveo je u sjeni nedodirljivog Sebastiena Loeba, ali je jedna epska bitka ovih reli velikana pripala Fincu.

Dogodilo se to na Novozelandskom reliju 2007. godine, kada je Grönholm uoči posljednjeg brzinca držao prednost od samo 0,7 sekundi, da bi izdržao završni pritisak legendarnog Francuza i pobijedio s prednošću 0,3 sekunde, drugom najmanjom u povijesti WRC-a. Ipak, na kraju sezone više se veselio Loeb, kojem je pripao naslov prvaka svijeta...

Jordan 2011. - 0,2 sekundi

Još jedna legendarna francusko-finska bitka na stazi donijela je infarktnu WRC završnicu, ali ovaj put s drugim akterima na stazi.

Na Reliju Jordan, koji je svojedobno bio dio WRC kalendara Sebastien Ogier za pobjedu se borio protiv Jari-Mattija Latvale, danas šefa momčadi Toyote. Uoči posljednjeg brzinca gubio je pola sekunde, ali je u završnici odradio savršen posao i došao do trijumfa s 0,2 sekunde prednosti, što je najmanja pobjednička prednost dosad viđena u Svjetskom reli prvenstvu.

Ova pobjeda bila je najava velikog potencijala Ogiera, koji je dvije godine kasnije osvojio prvi naslov prvaka WRC-a i do danas nanizao čak osam titula...

Argentina 2017. - 0,7 sekundi

Posljednjih godina svjedočili smo još nekoliko utrka u kojima je prednost bila manja od sekunde, uključujući Reli Argentina 2017. godine, u kojem su bitku za trijumf vodili Thierry Neuville i Elfyn Evans, kandidati za titulu i ove sezone.

Velšanin Evans uoči završnog brzinca imao je prednost 0,6 sekundi i grabio je prema cilju sa sigurnom prednošću ispred belgijskog rivala, no zatim je udario u most El Condor, taman toliko da dođe do preokreta i pobjeda pripadne Neuvilleu s tijesnom prednošću od 0,7 sekundi.

Bila je to četvrta od ukupno 15 dosadašnjih pobjeda Thierryja u WRC-u, u sezoni u kojoj je bio viceprvak, što se ponovilo čak pet puta u njegovoj karijeri...

Sardinija 2018. - 0,7 sekundi

Još jedna dramatična pobjeda pripala je Thierryju Neuvilleu godinu dana kasnije, kada je Belgijac bio u punom naletu na Reliju Sardinija.

Samo nekoliko tjedana nakon pobjede u Portugalu Neuville je uspio nadmašiti Sebastiena Ogiera, kojeg je na jugu Italije ostavio iza sebe kao i Evansa godinu ranije, sa samo 0,7 sekundi zaostatka u cilju.

Tako je vozač Hyundaija postao prvi u povijesti WRC-a koji je dvaput u karijeri pobijedio s razlikom manjom od sekunde...

Hrvatska 2021. - 0,6 sekundi

A onda je došao travanj prošle godine i jedna od najuzbudljivijih utrka Svjetskog reli prvenstva u povijesti! Svašta smo vidjeli tijekom četiri dana utrkivanja u Hrvatskoj, a na završni Power Stage u Kumrovcu s izgledima pobijediti došli su Elfyn Evans, Sebastien Ogier i Thierry Neuville.

Kao i u Argentini 2017. godine, Evans je grabio prema pobjedi, s prednošću većom od tri sekunde na ulazu u završni sektor, ali onda je pogriješio u posljednjem zavoju i dopustio Sebastienu Ogieru da ga pobijedi, sa samo 0,6 sekundi prednosti.

Bila je to treća najmanja pobjednička razlika u povijesti WRC-a, a zanimljivo je što je to također bila najmanja razlika ikad viđena na jednom reliju Svjetskog prvenstva voženom na asfaltu, što je pomalo i iznenađujuće, kad znamo koliko su uvijek neizvjesne utrke koje elita vozi na asfaltnim cestama.

Važan rekord je tako postavljen u Hrvatskoj, ali rekordi su tu da bi bili srušeni. Svjetsko reli prvenstvo vraća se u našu zemlju od 21. do 24. travnja, kada će najbolji vozači današnjice kroz pet hrvatskih županija odmjeravati snage na više od 300 kilometara brzinaca, pred očekivanom publikom od čak 350 tisuća navijača. Kolika će biti pobjednička prednost nemoguće je predvidjeti, ali sigurno će ponovo biti uzbudljivo i neizvjesno, sve do samog cilja u Kumrovcu!


Reci što misliš!