#f1
Predstavljen novi izgled bolida formule 1, gotovo ništa više nije isto
Revolucionarne promjene bolida Formule 1 započinju od sljedeće sezone sa značajno izmijenjenim aerodinamičkim paketom koji bi trebao osigurati bolje utrke i više pretjecanja.
Ovoga je tjedna u Silverstoneu, uoči nove utrke Formule 1, vozačima i javnosti prezentiran novi izgled bolida. On će biti u službenoj upotrebi već od sljedeće sezone, zajedno s potpuno "resetiranim" pravilima koja su osmišljena tako da donesu dodatna uzbuđenja u utrke te osiguraju više spektakularnih poteza i pretjecanja.
Bolid je, u skladu s ranijim najavama, nešto kompaktnijeg i čišćeg dizajna, jednostavnijih linija i bez suvišnih aerodinamičkih površina. Sve to trebalo bi donijeti glavnu prednost nove šasije – manje vrtloge zraka iza bolida, što će omogućiti vozačima da jedni druge prate na manjoj udaljenosti, i samim time lakše se pretječu.
Manji gubitak "downforcea"
Trenutačno bolid koji vozi odmah iza drugoga, zbog nečistog turbulentnog vrtloženja zraka gubi do 35% sile koja ga lijepi za tlo ("downforce") ako vozi na 20-ak metara udaljenosti. Približi li se na desetak metara, gubitak "downforcea" je čak 47%, pa je bolid teže upravljiv i ima slabije prianjanje za podlogu. Finalna iteracija dizajna novog bolida smanjuje ove gubitke na tek 4% za udaljenost od 20 metara te na oko 18% na udaljenosti od 10 metara.
Kako bi se pojednostavilo opstrujavanje zraka oko bolida uvode se zakrilca iznad prednjih kotača te poklopci naplataka. Rezultat je isti – manje turbulencija zraka iza vozila.
Nove gume i krila
Od sljedeće sezone bolidi Formule 1 prvi puta će voziti na niskoprofilnim gumama. One će biti postavljene na redizajniranim, 18-inčnim naplatcima, za razliku od dosadašnjih 13-inčnih. To će donijeti manje zagrijavanje guma pri bočnom proklizavanju, te, ponovno, manjim turbulencijama zraka.
S istom idejom redizajnirana su i prednja i stražnja krila. Cilj im je turbulentan zrak odmaknuti dalje od bolida, te osigurati čišći zrak za bolide iza. Veći naglasak stavlja se na vakuumski efekt "downforcea" koji se stvara ispod vozila, pa je i podnica bolida potpuno redizajnirana da bi osigurala što efikasnije strujanje zraka i privlačila bolid uz podlogu.
FOTO: FIA
Održivo gorivo
Udio biogoriva koji mora biti prisutan u gorivu svih momčadi bit će od 2022. godine povišen na 10% (sada on iznosi 5,75%). Tih 10% bit će etanol dobiven iz obnovljivih izvora, tj. "druga generacija biogoriva" s gotovo nultim ugljičnim otiskom. Ova promjena samo je još jedan korak prema krajnjem cilju – potpuno održivoj proizvodnji goriva za ovaj sport.
Sigurnost
Nova šasija morat će izdržati i veće sile udarca nego prošla. Na temelju dosadašnjih iskustava, primjerice strašne lanjske nesreće Romaina Grosjeana, specifikacije novih bolida sada nalaži da šasija mora u testovima apsorbirati čak 48% više energije pri sudaru sprijeda te 15% straga, kako bi bila certificirana za utrkivanje. Bolidi će morati biti dizajnirani tako da se, u slučaju velikog udesa, pogonski sklop od ostatka šasije odvaja na siguran način, bez kompromitiranja rezervoara goriva.
Zbog svih ovih promjena FIA je propisala i da će se povećati minimalna dozvoljena masa bolida. Ona će porasti za 5%, sa 752 na 790 kilograma. Redizajn bolida rezultat je više od 7.500 simulacija koje su proizvele oko pola petabajta podataka i utrošile 16,5 milijuna računalnih sati, te nakon preko 100 sati simulacija u zračnim tunelima.
Vezane vijesti
-
Novom svjetskom prvak u formuli 1 Nizozemcu Maxu Verstappenu uručen je pobjednički pokal na gala večeri Međunarodne automobilističke federacije (FIA) koja je u četvrtak organizirana u Parizu.
-
Nakon 12 godina provedenih na funkciji predsjednika Međunarodne automobilističke federacije (FIA) Jeana Todta je naslijedio bivši vozač relija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata Mohammed Ben Sulayem.
-
Nizozemac Max Verstappen u bolidu Red Bulla ostvario je "pole position" za Veliku nagradu Abu Dhabija, koja će u nedjelju odlučiti o F1 prvaku.
-
Sedmerostruki svjetski prvak Lewis Hamilton bio je najbrži na drugom slobodnom treningu u petak uoči zadnje utrke sezone koja se u nedjelju na stazi Yas Marina vozi za Veliku nagradu Abu Dhabija.
Izdvojeno
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
-
Ove subote, 14. prosinca, Zadar će oživjeti u šarenilu uniformi, plesu i ritmovima mažoret glazbe!
-
Nema sumnje da je retinol jedan od najučinkovitijih sredstava za borbu protiv bora i znakova starenja kože. Taj skup sintetičkih molekula dobivenih iz vitamina A, sveti je gral pomlađujućih sastojaka - pomlađuje, obnavljaja strukturu i kvalitetu kože, zaglađuje bore, smanjuje hiperpigmentacijske mrlje, ublažava akne…
Reci što misliš!