Formula 1
Formula 1, VN Indije: Massa starta iz boksa?
Brazilac u Ferrariju Felipe Massa se iz nekoliko razloga našao u vijestima koje dolaze sa staze kraj New Delhija na kojoj se ovog vikenda vozi utrka Svjetskog prvenstva Formule 1 za VN Indije.
Najzanimljivija priča, osim one da je bio jako brz na treninzima u petak i one da je izletio na treningu i završio u ogradi, jest ona o "lepršavom" prednjem krilu na bolidu Ferrarija. Naime, na bolidima Masse i Alonsa se dešava da na kraju svake duge ravnine prednja krila vibriraju i dotiču asfalt te se mogu vidjeti iskre koje pršte oko bolida.
U Ferrariju su priznali da je korištenje tih krila na zadnjim utrkama eksperiment i da su ukupno donijeli tri vrste novih krila za svoje bolide. U momčadi su svjesni da pomiču granice fleksibilnosti krila, uz poštivanje odredaba Svjetske automobilističke federacije (FIA).
Ali krilo koje je bilo na bolidu Felipea Masse u jučerašnjem trećem slobodnom treningu iznanadilo je i sam tim Ferrarija svojim neobičnim ponašanjem, pa su stoga odlučili poslati to krilo natrag na testiranje u FIA-u.
U drugom dijelu treninga to "problematično" krilo zamijenjeno je po izgledu istim krilom koje se, bar na televizijskom prijenosu, nije treslo ni približno kao ono prvo. S tim krilom je Massa nastupio u kvalifikacijama ali je zbog pucanja ovjesa izletio i oštetio prednje krilo.
Pod "Parc Fermeom" (vrijeme između kvalifikacija i utrke kada momčadi na bolidima smiju raditi samo dopuštene preinake i podešavanja) prema pravilima, momčadi smiju zamijeniti slomljene ili neispravne dijelove samo sličnima ili istima uz dopuštenje FIA-e. Stoga, ako bi na Felipeov bolid bilo stavljeno "starije" krilo, on bi morao startati iz boksa zbog toga jer bolid mora startati u utrku s dijelovima s kojima je postavio najbolje vrijeme u kvalifikacijama.
Alternativa startu iz boksa je postavljanje problematičnog, "lepršavog" prednjeg krila što otvara dva pitanja. Nakon što su odbacili to krilo, a zbog pravila ne smiju prijeći na stariju specifikaciju krila, koliko je u tom slučaju pametno pustiti Massu s definitivno "ne dobrim" krilom u utrku? A sljedeće pitanje je kako će to krilo izdržati utrku i hoće li doći do oštećenja u utrci?
Massa priznaje da u Ferrariju razmišljaju o obje mogućnosti:
- Krilo se ponaša čudno, ali testiramo i analiziramo sve. Ako ga odlučimo koristiti, tada će takva odluka biti donešena zbog toga što je to krilo sigurno za utrku.
O svom izlijetanju na jučerašnjim kvalifikacijama Brazilac je izjavio:
- To je brzi zavoj u kojem prvo imate niski rubnjak na koji naiđete, a potom naletite na visoki rubnjak koji izgleda kao kobasica. Tu bolid ima veliki potisak na stazu (downforce) i sile na ovjesu su jako velike. Ako u tom trenutku udarite u rubnjak možete oštetiti ovjes. Točno to se i meni dogodilo. Nisam išao previše na rubnjak, ali ovjes nije izdržao. To bi mogao biti problem u utrci.
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Uoči nadolazećih božićnih i novogodišnjih blagdana, a povodom 35. obljetnice od premijernog prikazivanja, u kinoteku u petak 13. prosinca - jedan od najistaknutijih i najvoljenijih filmova svih vremena
-
Djed Božićnjak dijeli poklone mališanima u Kazalištu lutaka Zadar, 22. prosinca u sklopu predstave "Betlehemska ovčica". Nakon predstave Djed Božićnjak će sa svojim malim pomoćnicima podijeliti poklone koje roditelji mogu donijeti u Kazalište
-
U ime Grada Novalje u četvrtak su u Bruxellesu Matej Gušćić, Marina Šćiran, Marin Badurina Tomić, Ante Dabo i Marina Dabo službeno primili prestižnu titulu Europskog grada sporta za 2025. godinu u kategoriji gradova do 25.000 stanovnika!
-
Sportsko rekreativne igre državne razine održane su u Poreču , od 29.11.-03.12.2024. u organizaciji Hrvatskog paraolimpijskog odbora.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.