kraj jedne ere

Nakon 20 godina rada, ugašen je messenger AIM

Američka kompanija America On Line (AOL), danas pod Verizonom i poznatija kao Oath, objavila je još prije dva mjeseca da će 17. prosinca ugasiti svoju nekad popularnu aplikaciju za razmjena poruka pod nazivom AIM, koju stariji korisnici interneta jako dobro znaju. Najavljeno se ispunilo i u povijest odlazi usluga koja je obilježila svoju epohu

Žao nam je, ali AOL Instant Messenger se gasi. Njegovi
korisnici ne moraju pritom brinuti jer ovaj potez nema utjecaja
na usluge kao AO​​L Mail, AOL Desktop Gold i pretplate općenito.
Što se tiče zamjene za AIM, nemamo je u planu
“, priopćio
je Oath nakon gašenja AIM-a, prenosi ICT
Business
.

Pokrenut je 1997. godine, u doba kad su lideri na tržištu bili
IRC chatovi, Netscape, AltaVista, ICQ… No, čak i u takvoj
konkurenciji AIM se uspio snaći te privući na Windows operativnom
sustavu više korisnika no itko od navedenih. Dapače, većina njih
je davno propala. Čak je AIM uspio odoljeti pojavi Skypea, Google
Talka, MSN-a… No, pametne telefone i jačanje aplikacija za
razmjenu poruka nije.

Hangouts, Messenger, WhatsApp, Viber, WeChat… ipak su postali
premoćni i AOL je shvatio da se više ne isplati održavati uslugu
koju korisnici ne ‘doživljavaju’. A od nostalgije se ipak ne
živi. Ali, uvijek će ostati činjenica da je AIM samo u
Sjedinjenim Američkim Državama imao na desetke milijuna korisnika
i da je popularizirao instantne komunikacije i razmjenu
multimedije. Na samom kraju ostalo je svega 500 tisuća aktivnih
korisnika.

Oni koje vodi nostalgija tako ostaju samo na ICQ-u, koji i nakon
21 godine postojanja ne posustaje. Istina, na vrhuncu je imao
više od stotinu milijuna korisnika, a danas ih je nekoliko
milijuna, no ne zna se točno. Posljednji podatak je iz 2013., kad
je ICQ imao 11 milijuna aktivnih korisnika.

Šteta za AIM da nije uspio preživjeti, ali tržište određuje
situaciju, a na njemu sa stotinama milijuna aktivnih korisnika
prevladavaju ipak neki drugi velikani, kakav je AIM bio prije
skoro dvadeset godina…

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest