
S Uskršnjom
regatom na Hvaru od 24.
do 27. ožujka kreće ORC Kup Hrvatske 2010. Serija natjecanja za posade
krstaša
prema ORC International sustavu premjeravanja ove će godine obuhvatiti
šest
regata:
23.03 –
27.03. Uskršnja
regata, Hvar, JK ANA
16.04 –
18.04. Slovakia Grand
prix, Primošten, JK Val
19.06 – 26.06.
ORCi Prvenstvo
Hrvatske, Cres, SCOR
11.09 – 12.09.
ORC Vega-Sponzor
Cup, Pula, YC Vega
18.09 – 19.09.
Zadarski kup, Zadar,
JK Uskok
Studeni, ORCi Kup,
Biograd, YC Biograd
Premijerno
izdanje prošle je godine
pobralo sve pohvale jedriličara. Pobjednik Kupa Hrvatske u poretku
kormilara skupine
B Frane Barbieri smatra: “ORC Kup Hrvatske izvrsna je ideja, koja je
natjecanje krstaša u Hrvatskoj digla na jednu novu razinu, dala je
sezoni
početak i kraj, sportski okvir koji nam je nedostajao. Ovo natjecanje
ima
odličnu perspektivu i vjerujem da će se s godinama razvijati.”
Uskršnja
regata jedna je od
najpopularnijih regata za ORC International u kalendaru HJS-a, u prvom
redu
zahvaljujući velikom trudu kojeg organizatori ulažu kako bi regata bila
organizirana na svjetskoj razini. Utorak 23. ožujka dan je predviđen za
službene prijave, prvi dan natjecanja je srijeda 24. ožujka. Tijekom tri
dana,
od srijede do petka, predviđeno je šest Štap jedrenja, koji će odlučiti o
sudionicima subotnjeg finala na istim jedrilicama.
Prošle godine
Uskršnju
regatu pobijedila je posada Karla Kureta (Labud, Split). Zasad
najavljena
konkurencija slična je lanjskoj. Prvi cilj svih posada je ulazak u
finale u
kojem će se nadmetati za vrijedne nagrade koje je organizator i ove
godine
pripremio. Uskršnja regata praktički je jedina regata u Hrvatskoj s
novčanim
nagradama. Pobjednik će kući otići sa 75.000 kuna.
ORC
International jedini je sustav
premjeravanja kojeg priznaje Svjetski jedriličarski savez, odnosno po
kojem se
održavaju svjetska i europska prvenstva. U Hrvatskoj se primjenjuje
zadnjih
desetak godina. Osnovna ideja svakog sustava premjeravanja je
izjednačiti
različiti jedrilice i time omogućiti posadama izjednačeno natjecanje,
bez
obzira na veličinu i karakteristike jedrilica.
Svaka jedrilica ima
svjedodžbu
koja govori o teoretskim brzinama koje bi jedrilica trebala u određenim
uvjetima postizati. Nakon odjedrenog plova uz pomoć računalnog programa
dobivaju se korigirana vremena jedrenja koja određuju poredak
natjecatelja, bez
obzira na redoslijed kojim su u realnom vremenu ušli u cilj.



