
Druga najveća svjetska kompanija sportske odjeće i obuće, Adidas, predstavila je prvu “bosonogu” tenisicu adiPure Trainer koja je dizajnirana da imitira osjećaj vježbanja bose noge, ali da uz to pruža zaštitu, trenje i dugotrajnost tenisice.
“Bosonoga” tenisica je dio strategije Adidasa, sa sjedištem u Njemačkoj, koji se želi proširiti i na američko tržište gdje je kompanija Nike dominira. Ideja za stvaranje ovakve tenisice potaknuta je knjigom Christophera McDougalla “Born to Run”, koji je u njoj istražio povijest i prednosti trčanja bosih nogu. Njegova teorija je da trčanje bosih nogu omogućava tijelu da se prirodno i optimalno giba, dok mu tenisica to onemogućava.
Pokret ovog izuma dobio je pravi zamah prošle godine kada je na američkom sveučilištu Harvard biolog, ali i trkač, Daniel Lieberman objavio članak u magazinu Nature u kojem je zaključio da je trčanje bosih nogu zdravije za stopala, jer uzrokuje puno manje opterećenja u odnosu na trčanje u tenisicama. Međutim, izumitelji tenisica ističu da se javljaju ozljede uslijed prebrze transformacije na “bosonogu” tenisicu, te preporučuju postepeni prelazak kako bi se tijelo polako prilagodilo na nju.
– Puno ljudi sudjelovalo je u izumu ovih tenisica koje će vaše stopalo pretvoriti u “stroj”. Koristiti ćete prirodnu snagu vaših stopala, a pokreti proizvedeni u njima će vam ojačati mišiće u stopalu, listovima, butnim mišićima za koje uopće niste znali ni da postoje – rekao je Mark Verstegen, osnivač organizacije Athletes’ Performance koja usko surađuje s Adidasom.
Ponukani ovim izumom mnogi drugi proizvođači sportske obuće krenuli su u proizvodnju “bosonogih” tenisica, a među njima su Marrell, Fila, Saucony, Asics i New Balance. Adidas novim inovacijama pokušava biti konkurentan Nikeu na američkome tržištu za kojim trenutno zaostaje debelo u postocima (48.2 – 11.7). Jedan od najpoznatijih promotora Adidasa današnjice je prošlogodišnji najkorisniji igrač najjače košarkaške lige svijeta (NBA), igrač Chicago Bullsa Derrick Rose.
– Biti uspješan je uistinu naporan svakodnevni posao. Nije uspjeh samo imati poznate sportaše koji te predstavljaju poput Derricka Rosea ili Tigera Woodsa, već je to mnoštvo drugih stvari koje konstantno morate nuditi svojim korisnicima kako biste im pružili upravo ono što žele – rekao je izvršni direktor Adidasa Herbert Hainer.
AdiPure Trainer tenisica dolazi na američko tržište u studenom ove godine, a cijena tenisica iznositi će 90 dolara.



