
Danska gradi najduži podvodni tunel na svijetu, koji će je ispod Baltičkog mora spajati sa Njemačkom. Za nekoliko godina tunel Femarnbelt skratit će put trajektom od 45 minuta na samo sedam minuta vozom.
Danska gradi najduži podvodni tunel na svijetu koji će je
povezivati s Njemačkom ispod Baltičkog mora. Za nekoliko godina
tunel Fehmarnbelt će skratiti 45-minutno putovanje trajektom na
samo sedam minuta vlakom.
Cijena projekta je oko osam milijardi dolara, a osim željezničke
veze, tunel će imati i cestovnu autocestu s četiri trake. Ne samo
da će to biti najduži podvodni tunel, već i najduži željeznički
tunel na svijetu.
Danski kralj Frederik X. obišao je gradilište povodom
postavljanja prvog betonskog segmenta dugog 217 metara, a do
kraja projekta bit će ih ukupno 79.
Ukupna dužina tunela bit će 18 kilometara, a radi se o takozvanom
“uronjenom” tipu tunela. Bit će postavljen na dno Baltičkog mora
u rov širok 40 do 50 metara i dubok 12 do 15 metara.
Tunel je ključna komponenta skandinavsko-mediteranskog koridora,
prometne mreže koja se proteže gotovo 5000 kilometara od
Sredozemnog mora do Finske. Koridor prelazi ocean i prolazi kroz
Alpe, ali kada stigne do Skandinavije, Fehmarn tjesnac prisiljava
putnike da skrenu 450 kilometara.
Planirana željeznička veza skratit će put od Hamburga do
Kopenhagena s pet na manje od tri sata, a ono što traje 45 minuta
trajektom će se obaviti za deset automobilom i sedam vlakom.
Promet u podvodnom tunelu odvijat će se kroz zasebne tunelske
cijevi, po jednu za svaki smjer. Postojat će i zaustavni trak, a
tunel će stalno nadzirati kamere iz kontrolnog centra u
Kopenhagenu.