odvonilo je starim navikama

Stiže tehnologija koja će se pobrinuti da svi vozači drže razmak

Subaru je prijavio patent u SAD-u za sustav koji bi mogao spriječiti one vozače da ne drže dovoljan razmak između automobila.

Patent predlaže da se kombiniraju razne tehnologije
kako bi se analiziralo ponašanje u vožnji određenog vozila, ali i
onih koji ga okružuju, kao i odgovori vozača na određeni
scenarij, te da se ti podaci koriste za proučavanje,
piše CarBuzz.

Koristeći biosenzore, kamere, tehnologiju prepoznavanja lica i
druge metode, sustav ima za cilj otkriti emocionalni odgovor
vozača na pojedinu situaciju u prometu. Na taj bi način Subaru
mogao prepoznati kada je vozač uznemiren zbog vozila koje mu se
nabilo na stražnji dio automobila, ali i kada je vozač vozila iza
frustriran zbog vožnje automobila ispred njega.

Ovdje stupaju na scenu umjetna inteligencija i strojno učenje s
bazom podataka snimljenih reakcija i odgovora na različite
scenarije vožnje koji se koriste za povezivanje loših manevara u
vožnji s povećanim emocionalnim stresom.

Korištenjem radara, optičkih i drugih senzora, budući Subaru
Crosstrek mogao bi utvrditi da se vozilo približava brzim
tempom sa stražnje strane i da postoji povećani rizik. Također bi
mogao detektirati “blicanje” dugih svjetala i trubu.

Automobil bi zatim aktivirao zvučni signal upozorenja ili sliku
kako bi obavijestio vozača o problemu i predložio radnju koju
treba poduzeti. Ako vozač upravlja vozilom znatno ispod
ograničenja brzine, automobil bi mu mogao reći da ubrza, a
također bi utvrdio postoji li otvorena traka pored vozila i mogao
preporučiti promjenu trake.

U nekim situacijama, automobil bi čak mogao predložiti povlačenje
na rub ceste ako je ona dovoljno široka da omogući prolaz vozilu
iza.

Patent predlaže i upitnik na kraju vožnje gdje bi automobil mogao
pitati vozača kakve je emocije osjećao tijekom putovanja i u
kojoj mjeri. Ako ovi podaci i druge informacije upućuju na
neiskusnog vozača, sustav bi tada mogao vozaču preporučiti da
pronađe druge rute kako bi izbjegao scenarije visoke stresne
vožnje.

Automobil bi mogao slati poruke upozorenja kada se radi o
cesti s većim prosječnim brzinama i savjetovati vozača da
prilagodi brzinu. Osim toga, automobil bi mogao davati upute
tijekom vožnje kako bi pomogao vozaču da promijeni traku u pravo
vrijeme, ubrza prikladnom brzinom i izbjegne nepotrebno kočenje.
U osnovi, želi naučiti lošeg vozača kako postati bolji.

Patent dopušta snimanje slika kako bi se vozaču detaljnije
prikazao incident, pomažući im da vizualiziraju gdje su
pogriješili ili što se dogodilo kada su bili iznervirani. Mogao
bi čak pružiti sažetak nakon svake vožnje, nudeći poruke savjeta
o tome što je osoba učinila dobro ili pogrešno u određenom
scenariju i kako se poboljšati.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail desk@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest