
Kad je motor u praznom hodu, očekuje se da radi mirno i uravnoteženo. No, što ako osjetite vibracije, neuravnoteženo izgaranje, ako se poveća broj okretaja? U leru automobili rade na oko 700-800 o/min. Sami ćete, po iskustvu, procijeniti kad vam motor ne radi kao inače, piše HAK-ova Revija.
Sami ćete, po iskustvu, procijeniti kad vam motor ne radi kao
inače, piše HAK-ova Revija. Obično je to simptom
nekih problema. Kod benzinaca bi to mogle biti dotrajale svjećice
zbog kojih će paljenje smjese u cilindrima biti
otežano. Također, mogući su i problemi s ožičenjem svjećica,
odnosno neispravnošću instalacija. Jedan od mogućih uzroka
su i onečišćeni injektori goriva te začepljeni filter zraka.
Neispravan ventil protoka zraka mogao bi također biti jedan od
uzroka. Nejednak rad motora moguć je i zbog narušavanja vakuuma u
sustavu dovoda zraka i goriva u motor (zbog dotrajalosti ili
oštećenja).
Nakon promjene zupčastog remena može se dogoditi da on nije
savršeno usklađen, pa ni rad ventila nije sinkroniziran. Sve to
reducira kompresiju i rezultira neoptimalnim rad motora u praznom
hodu. Slični se problemi mogu javiti i zbog dotrajalosti
zupčastog remena. Na kraju, mogući su i problemi s vremenom
paljenja smjese zbog kojih će motor raditi grublje ili se
ugasiti. U svakom slučaju, ako osjetite da vam motor nejednako
radi, potrebno je potražiti pomoć mehaničara.



