
Hrvatska diskografska udruga i Hendal proveli su istraživanje o načinima slušanja glazbe među Hrvatskim korisnicima Interneta
Istraživanje navika hrvatskih građana vezanih uz glazbu obavila
je tijekom ožujka agencija Hendal za Hrvatsku diskografsku
udrugu, a rezultati su danas predstavljeni u Zagrebu. Prema
rezultatima istraživanja provedenog online na 800 ispitanika u
dobi od 15 do 64 godine starosti Hrvati imaju dobru percepciju o
tome što je intelektualno vlasništvo i smatraju (80% njih) da bi
umjetnici trebali moći živjeti od svojeg rada.
No, kad je riječ o provođenju ove tvrdnje u djelo, tu još podosta
“zapinjemo”. Naime, isto je istraživanje pokazalo, a prenosi
Muzika.hr, da iako 95% građana svakodnevno sluša glazbu, njih čak
66% koristi neki od piratskih izvora glazbe – u što su autori
istraživanja ubrojili skidanje glazbe s YouTubea ili putem
torrenta.
“Digitalni pirati” koji glazbu dobavljaju na ilegalne načine
najčešće su muškarci u dobi od 15 do 34 godine – a ista skupina
ispitanika najčešće sluša glazbu, i to stranu, te je najviše
upoznata s legalnim servisima za skidanje i streaming glazbe.
Autore istraživanja posebno brine činjenica da čak 44% ispitanika
smatra legalnim skidanje glazbe s YouTubea na računalo, a njih
20% smatra legalnim skidanje glazbe sa stranica za hosting i
dijeljenje glazbe putem torrenta.
Dostupnost besplatnog YouTubea glavni je razlog zbog kojeg se
korisnici (njih 75%) ne odlučuju na plaćene servise.
Samo 16% Hrvata ima namjeru u budućnosti koristiti neki od
(malobrojnih) dostupnih legalnih servisa. Oko polovice ispitanika
izjavilo je da za takvu uslugu ne bi izdvojilo više od 10 kuna na
mjesec, dok je tek 3% njih spremno za glazbenu pretplatu
izdvojiti 10-ak eura mjesečno.
O činjenici da većina svjetski popularnih legalnih streaming
servisa upravo zbog problema s reguliranjem autorskih prava nije
dostupna u Hrvatskoj, iz Hrvatske diskografske udruge nisu se
izjasnili.
KAKO HRVATI DOLAZE DO GLAZBE?
78% ispitanika svakodnevno sluša glazbu na radiju
93% ispitanika koristi besplatne izvore glazbe poput YouTubea
68% ispitanika glazbu svakodnevno sluša putem Interneta
Najčešći izvori nove glazbe su (redom): radio, YouTube,
televizija, pa društvene mreže



