
Facebook služi kao primjer u svijetu društvenih mreža, oglašavanja i aplikacija, što znači da je njegovo zadiranje u privatnost korisnika pratio cijeli niz drugih, svjesnih da u sjeni najvećeg igrača mogu raditi što požele
Rezultat su Android aplikacije koje prate što rade djeca i potom
te podatke dijele dalje, piše ICT Business.
Konkretno, riječ je o 40 posto aplikacija na uzorku njih 5855
koje su namijenjene djeci, koje bez ikakvih problema jednostavno
ciljaju na one najmlađe, njihovu lakovjernost ili roditelje koji
bi im možda željeli priuštiti neke stvari. Dakle, kroz podatke
koje prikupe, nude im oglase kako bi ostvarili dodatne prihode.
Pritom se ne osvrću na pravila niti imaju imali odgovornosti o
tome što tako nešto može povući za sobom, posebno kad se otkriva
identitet djece, gdje žive…
Također, njih 39 posto krši Googleova pravila, 19 posto s “trećom
stranom” dijeli podatke koji su prikupljeni u aplikacijama za
djecu pa se potom ta “treća strana” oglašava u njima, iako ne bi
trebala jer to što nude nije namijenjeno djeci. Najgore od svega,
pet posto aplikacija prikuplja podatke o lokaciji djece pa ih
dijeli dalje, što je posebno zabrinjavajuće i zapravo je ono na
što se posebno treba koncentrirati u cijeloj priči.
Sve ovo razotkrili su stručnjaci na Međunarodnom računalnom
znanstvenom institutu (ICSI) i objavili u studiji pod nazivom
“Hoće li netko misliti na djecu? Istraživanje usklađenosti prema
COPPA pravilima”. Inače, COPPA je skraćenica za “Zakon o zaštiti
privatnosti djece na internetu”, koji se odnosi na Sjedinjene
Američke Države, što znači da se i kompletna analiza odnosi na to
područje i njene državljane. Ali, ako se tamo tako olako krše
silna pravila ni situacija u ostatku svijeta ne može biti bitno
bolja.
Na potezu je Google, koji još uvijek nije komentirao cijeli
problema, ali ako je suditi prema njegovim potezima u prošlosti,
svi oni koji su se oglušili o pravilima ili će dobiti upozorenje
ili će iščeznuti s Google Play Storea.



