
Tržište pametnih telefona u 2018. godini zabilježit će svega 2,8 posto rasta, što potvrđuje prognoze o usporavanju
Proizvođači su se svakako nadali da neće to stići toliko brzo pa
da na vrijeme obave pripreme za strategiju kojom će pristupiti
osvajanju korisnika. Nije to nimalo lako jer cijene dijelova su
sukladno s usporavanjem rasta porasle i time se dolazi do zida.
Naime, kako spustiti cijene i privući korisnike kad je izrada
pametnih telefona skuplja? Jer, 1,5 milijardi pametnih telefona
bit će proizvedeno, bez obzira na prognozirani pad isporuka, a u
takvoj situaciji troškove nekako treba pokriti, a treba i
ostvariti profit jer to je glavni motiv svakom proizvođaču, način
na koji mogu napredovati.
“Apple i Nokia jedini su u ovoj situaciji koji mogu računati na
osjetan rast tijekom sljedećih nekoliko godina”, navodi
TrendForce koji stoji iza svih ovih prognoza o rastu, odnosno,
padu broja isporuka pametnih telefona, prenosi ICT Business.
Uistinu, Apple će u ovoj godini porasti za šest posto, a Nokia za
čak 70 posto – na 20 milijuna isporučenih jedinica. I dok za
finski brend nije to ništa čudno – ipak se radi o jakom imenu i
jeftinijim uređajima, koji se proizvode u Kini i prodaja je
prvenstveno usmjerena na to područje – za Apple pomalo čudi
koliko spretno odolijeva svim izazovima.
Jer, pametni telefoni u današnje vrijeme praktički nemaju rubova,
zasloni prekrivaju cijelu prednji dio uređaja i to je automatski
skuplje za proizvodnju. Prvenstveno jer vlada nestašica zaslona i
ostat će tako sve do sredine sljedeće godine, kad će Samsung
završiti izgradnju novih pogona. A spominje se da tim putem idu
LG, Sharp i neki kineski proizvođači.
No, to je sve pod znakom upitnika, za proizvođače je sad
najbitnije kako zadržati vjerne korisnike, ipak je tržište
pametnih telefona osvetoljubivo, sve se mijenja iz godine u
godinu. Osim ako niste Apple…



