
Od kraja 2018. slikom Beča dominirat će novi niskopodni FLEXITY tramvaji, a nedavno je predstavljen i prvi potpuno završen tramvaj ovog tipa.
Proizvodnja novih suvremenih tramvaja započela je 2016. godine, a
krajem 2017. prvi je FLEXITY tramvaj završen je u pogonu tvornice
“Bombardier”. Bečko poduzeće za javni prijevoz “Wiener Linien”
trenutno u svom krugu testira novi tramvaj i obučava osoblje za
upravljanje njime.
Nakon toga uslijedit će testna faza u javnom prometu, ali još
uvijek bez putnika. Krajem 2018. godine FLEXITY će započeti i
prijevoz putnika, a nova će vozila sukcesivno mijenjati preostale
visokopodne modele bečkih tramvaja.
Do 2026. godine tvrtka “Bombardier” proizvest će između 119 i 156
FLEXITY-tramvaja. Točna brojka ovisit će o širenju bečke mreže
tramvajskih linija i konkretnim potrebama. Novi tramvaj dužine 34
metra moći će primiti 211 putnika, imat će više prostora za
dječja i invalidska kolica, a unutrašnjost će biti otvorenija i
svjetlija. U novi će se bečki tramvaj tako u buduće moći
smjestiti i do 8 dječjih te dvoja invalidska kolica.
Ekološki aspekt novih tramvaja ogleda se u manjoj potrošnji
električne energije i LED-rasvjeti. Prilikom dizajniranja novih
niskopodnih tramvaja mislilo se i na održivi koncept reciklaže.
Vozila su tako planirana i konstruirana da se nakon isteka
planiranog roka korištenja mogu jednostavno reciklirati.
Novi tramvaji posjeduju klima uređaje, video nadzor i
informativne monitore tako da se putnici unutar vozila mogu
informirati o postajama, mogućnostima presjedanja te vremenima
polaska. Potpuno digitalizirana vozačka kabina opremljena je s
nekoliko ekrana na dodir umjesto analognih instrumenata.
Kada je u pitanju visina tramvaja, riječ niskopodnim tramvajima s
najnižom točkom ukrcavanja na svijetu koja iz iznosi svega 215
milimetara. Slabije pokretni putnici će osim toga putem mobilnog
telefona moći odrediti postaje na kojima žele ući ili izaći.
“Bombardier” je ovakve tramvaje već proizveo za Berlin,
Marseille, Linz, Innsbruck i Alicante, a vozila koja će
prometovati glavnim austrijskim gradom specijalno su prilagođena
bečkoj infrastrukturi.



