fake news

Najveći broj lažnih vijesti širi se Facebookom

Facebook se neposredno prije i nakon američkih predsjedničkih izbora našao u centru pažnje zbog poveće količine lažnih vijesti koje su se korisnicima pojavljivale kao legitimne te na taj način njima mogle manipulirati i u konačnici utjecati na sami rezultat izbora

Takve teze otvorene su za rasprave, ali činjenica koja je
dokazana posljednjom studijom navodi da se najveći broj lažnih
vijesti pojavio upravo na Facebooku, piše ICT
Business
.

Iza te studije stoje Andrew Guess s Princetona, Brendan Nyhan s
Dartmoutha i Jason Reifler s Exetera. Riječ je o prestižnim
sveučilištima, a ono čime se trojac bavi jest dokazivanje u kojoj
mjeri su se konzumirale lažne vijesti tijekom američke
predsjedničke kampanje u 2016. godini. Rezultati su se temeljili
na 2500 punoljetnih Amerikanaca i praćenju njihovih profila na
Facebooku od 7. listopada do 14. studenog 2016.

Od četiri američka državljana, otprilike jedan je
posjetio u navedenom razdoblju web stranicu koja plasira lažne
vijesti. Također, prema onome što smo otkrili u svom radu jest
podatak da je 22 posto svih posjeta na web stranice s lažnim
vijestima u navedenom razdoblju dolazio putem Facebooka.
Primjerice, e-mail poslužitelji kao Gmail i Yahoo odgovorni su za
njih šest posto dok su Google i Twitter zajedno odgovorni za oko
dva posto svih posjeta na web stranice s lažnim
vijestima
“, navodi trojac odgovoran za jako zanimljivu i
korisnu studiju.

Iako sve ovo zvuči zastrašujuće, ističe se i podatak da je svega
šest posto svih plasiranih vijesti bilo lažno i išle su u korist
biračima Donalda Trumpa. Njih 0,8 posto išlo je u korist biračima
Hillary Clinton.

Također, većinom su Trumpovi pristaše čitali lažne vijesti jer se
prema studiji vidi da je među deset posto politički
najkonzervativnijih birača svaki od njih u prosjeku pročitao
33,16 lažnih vijesti koje idu u korist njihova kandidata. U
preostalih 90 posto birača svih političkih preferenci svaki je
pročitao u prosjeku 0,43 do 4,2 lažnih vijesti od 7. listopada do
14. studenoga 2016.

Kroz samu studiju ne propušta se navesti i da Facebook vodi
energičnu borbu protiv lažnih vijesti, ne samo u Sjedinjenim
Američkim Državama već i u cijelom svijetu. A ponajviše je tako
zbog situacije koja je sad dobila i pokriće konkretnim dokazima
da je upravo najveća društvena mreža na svijetu nudila najviše
lažnog sadržaja…

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest