
Studija Google Internet Consumer Study 2017 pokazuje da sve više hrvatskih korisnika internetu pristupa putem pametnih telefona, dok ih kao preferirani uređaj bira 30%
Predstavljamo rezultate nove globalne studije Google Internet
Consumer Study 2017 koju je provela agencija KANTAR TNS u ime
tvrtke Google, a koja obuhvaća osobitosti ponašanja korisnika na
internetu. Provedena studija pruža pregled ponašanja korisnika na
internetu u Hrvatskoj, u dobi od 16 i više godina, uključujući i
korisnike iz više od 63 zemlje svijeta. Iz studije je lako
iščitati koje sve online usluge koriste hrvatski građani, koliko
ih često koriste, kao i na kojim uređajima. Rezultati studije
prikazani su kao analitički online alat Consumer Barometer.
Istraživanje je pokazalo da 74% građana Hrvatske redovito koristi
internet u osobne svrhe. Usporedbe radi, na globalnoj razini ta
brojka raste na 82%. Najaktivniji korisnici kreću se u dobi 25-34
te 35-44 godina (odnosno 19% i 22%). Međutim, suprotno
pretpostavci o mladoj dobi online korisnika, korištenje interneta
među svim dobnim skupinama prilično je ujednačena. Internet je
okruženje koje komunikaciju omogućuje ljudima svih dobi.
Danas, korisnici u Hrvatskoj internetu pristupaju s više od 2
uređaja, točnije 2.6 (isto kao i 2016. godine). Građani Hrvatske
koriste sve više uređaja kojima pristupaju internetu: 68% ih
koristi pametne telefone (65% ih je to činilo lani), 55% ih
koristi laptope i 40% pametne televizore. Nadalje, građani
Hrvatske koriste netbooke, chromebooke, e-booke, pametne satove i
trekere kojima se također povezuju na internet.
Sve više građana Hrvatske koristi pametne telefone za pristupanje
internetu, pa je tako u 2017. godini 24% korisnika jednako
koristilo računalo/tablet i pametni telefon za pristup internetu,
dok je za 30% korisnika preferirani uređaj za pristup internetu
bio upravo pametni telefon.
Ponašanje hrvatskih građana na internetu sukladno je globalnim
trendovima. Tako online korisnici iz Hrvatske internet koriste za
pretraživanje informacija (81%), za zabavu (81%), za
objavljivanje online zadataka (63%), postavljanje online sadržaja
(18%) te pomaganje drugima objašnjavajući im kako nešto napraviti
online (42%).
Na mjesečnoj razini 78% hrvatskih korisnika traži online
informacije o robi i uslugama, 70% korisnika koristi karte za
određivanje lokacije ili rute, a 46% online kupuje.
Najpopularnije online aktivnosti su: korištenje pretraživača
(94%), korištenje društvenih mreža (74%) i gledanje videa putem
interneta (89%).
“Studija ukazuje na pojavu nove vrste korisnika koje zovemo
“onlineri” i istražuje teme poput promjena u ekosustavu uređaja,
nedavne promjene u trendovima vezane uz video sadržaj te što nosi
budućnost kada je riječ o potrošačkoj tehnologiji. Porast
mobilnih uređaja se nastavlja, što ukazuje na to kako ljudi
međusobno komuniciraju te na interakciju s digitalnim svijetom.
Kako bi bile korak ispred, vrijeme je da brendovi istraže kako
iskoristiti novonastalu situaciju s ciljem zadovoljavanja potreba
korisnika, kao i onih poslovnih”, rekao je Joško Mrndže, direktor
Googlea za regiju Adriatics.
Za studiju Google Internet Consumer Study 2017 koju je provela
agencija KANTAR TNS u ime tvrtke Google intervjuirani su
ispitanici iz više od 63 zemlje svijeta. U Hrvatskoj je
istraživanje provedeno u razdoblju od 1. travnja do 30. lipnja
2017. u formi osobnog intervjua, na uzorku od 1.000 ispitanika u
dobi od 16 i više godina.
Za više informacija, posjetite http://www.consumerbarometer.com/



