
Osvježeno izdanje najvećeg svjetskog servisa za internetski video donosi niz noviteta u dizajnu i funkcionalnostima, kako za desktop tako i za mobilne aplikacije.
Većina promjena na YouTubeu je prethodno testirana na manjem
broju korisnika i implementirana u hodu.
Stari logo, s fontom osmišljenim 1903. godine, ručno je dorađivan
zbog čega je bio nekonzistentan. Sad je dobio vlastiti font i
vizualno je utegnut.
Na novom logotipu tako više nije u prvom planu naglasak na
slovima i nazivu već prepoznatljivoj tipki za pokretanje
reprodukcije videa, a dobio je i novu boju.
Simbol strateškog zaokreta
U ovom paketu izmjena u pozadinu je gurnut naziv koji sadrži
riječ tube, engleski sleng izraz za televizore koji potiče iz
vremena kad su oni uglavnom počivali na katodnim cijevima. Danas
su sve više rijetkost, a i ti uređaji općenito više ne igraju
veliku ulou za YouTube. Simboličan potez? Da, možete se kladiti
na to.
Općenito gledano, čini se kako promjene signaliziraju strateški
zaokret od jednog web odredišta prema obitelji raznovrsnih
aplikacija koje se povežu preko raznovrsnih platformi i
usluga.
Od mobitela preko tablet i stolnih računala do igraćih konzola i
televizora, na kojima osim samog YouTubea gledamo i nove servise
kao što su YouTube Kids, Gaming, Red, TV i Music… Svaka od tih
platformi i servisa ima vlastite zahtjeve, načine korištenja i
ograničenja.
Material Design kao temelj
Desktop izdanje YouTubea, kojeg koristi više od 1,5 milijarde
ljudi mjesečno, često je mijenjalo izgled tijekom proteklih 12
godina.
Novi dizajn za desktop uvelike se oslanja na estetiku Googleovog
Material Designa. Manje je sjenčenja, kućica i obrazaca kako bi
bio pregledniji i lakše čitljiv. Manje je crvene boje, više
bijelih površina i prostora za prikaz malih sličica za video.
Desktop je ujedno dobio novu značajku – ‘mračni’ način rada – o
čemu smo već pisali.
Osnovne odrednice Material Designa bile su smjernice i
preuređenju mobilne aplikacije, koja sad također ima više bijelih
površina, a ostala je i bez crvenog bannera pri vrhu. Tom je
izdanju dodana mogućnost mijenjanja brzine, dosad dostupna na
desktopu.
Što je u pripremi?
U mobilnu aplikaciju također je dodan koji može prikazati video
bez iritantnih crnih traka sa strane. Ako vertikalni video završi
reprodukciju a idući je vodoravni, kvadratni ili u 360 stupnja,
player će automatski prilagoditi prikaz. Na žalost, te
značajke neće biti još neko vrijeme dostupna većini
korisnika.
S druge strane, mobilna aplikacija imala je mini player pomoću
koje smo mogli nastaviti gledati video dok smo listali u potrazi
za idućim. U tijeku je testiranje izdanja koje će istu značajku
donijeti na desktop računala.
Među značajkama koje su u fazi testiranja je i ona koja nudi novi
pristup mobilnom listanju. Potezom po zaslonu na lijevu stranu
bit će vam ponuđen novi video, odabran temeljem algoritama za
preporuke. Preskočili ste nešto što vam se naknadno učinilo
zanimljivim? Moći ćete to naći potezom po zaslonu desno, piše
Verge, doznaje
Tportal.



