
Google Appleu plaća 3 milijarde dolara na godinu kako bi njihova tražilica bila primarna na iOS uređajima
Sudski dokumenti koji su dospjeli u javnost dali su povoda za
analizu suradnje Applea i Googlea kad je riječ o defaultnoj
internetskoj tražilici na iOS-u. Analitičari procjenjuju da
Google godišnje plaća Appleu oko 3 milijarde dolara kako bi
njihova tražilica bila zadana za sve korisnike iOS-a. Prema istim
podacima, 2014. godine taj je iznos bio “samo” jednu milijardu
dolara, no mobilni internetski promet od tada je značajno
porastao, pa s njime i Appleova “naknada za googlanje”.
Od ove suradnje obje kompanije nesumnjivo imaju koristi, piše
Bug. Google
ulaganjem od 3 milijarde dolara zapravo kupuje internetski promet
svih korisnika iOS-a i preusmjerava ga na sebe, te svim
vlasnicima iPhonea i iPada ima priliku distribuirati svoje
reklame od kojih živi. Prema nekim podacima oko polovice
cjelokupnog internetskog prometa ostvarenog putem mobilnih
uređaja na Googleu dolazi od iOS uređaja, pa se Googleu ova
investicija itekako isplati.
S druge strane, Apple nema nikakav trošak za postavljanje Googlea
kao zadane tražilice, pa im je ovih 3 milijarde dolara čisti
profit – što implicira da samo od ovog ugovora Apple ostvaruje
oko 5% svoje godišnje zarade.
Među upućenima prevladava i mišljenje da bi Apple lako mogao
odustati od Googleove tražilice, kao što je to učinio s mapama
lansiravši Apple Maps, i okrenuti se primjerice Bingu. No,
Googleu ovaj dogovor vrijedi daleko više, pa u budućnosti možemo
očekivati da će njegova cijena, poznajući Apple, i dalje rasti.



