Internet

Razumijemo li doista blogove, pretraživače interneta i interaktivnu TV?

Razumijemo li doista blogove, pretraživače interneta i interaktivnu TV?

Osobit problem predstavlja internet koji omogućuje lagan pristup velikom broju informacija

Europska komisija usvojila je ovaj tjedan prvi politički dokument o poticanju medijske pismenosti u Europi kako bi se europskim građanima pomoglo da se bolje snađu u obilju informacija koje im nudi digitalno doba, priopćeno je iz Bruxellesa.

Medijska pismenost odnosi se na sve vrste medija, televiziju, kino, video, internet, radio, video igrice i virtualne zajednice, a podrazumijeva sposobnost pristupa informacijama, njihova razumijevanja i kritičke procjene te kreiranja medijskog sadržaja.

“U digitalnom dobu, medijska pismenost ključna je da bi se bilo pravim, aktivnim građaninom”, rekla je povjerenica za informacijsko društvo i medije Viviane Reding.

“Sposobnost čitanja i pisanja, odnosno tradicionalna pismenost, danas više nije dovoljna. Potrebna nam je veća svijest o tome kako se uspješno izraziti i kako protumačiti ono što nam drugi govore, osobito putem blogova, pretraživača interneta i oglašavanja”, istaknula je.

Osobit problem predstavlja internet koji omogućuje lagan pristup velikom broju informacija, kao i njihovu objavu.

Komisija upozorava da mnogi danas u potpunosti ne razumiju kontekst u kojem je takav sadržaj napisan ili ga se čita, niti moguće posljedice njegove objave.

U prvom političkom dokumentu o medijskoj pismenosti Komisija se usredotočila na tri područja: medijsku pismenost u komercijalnom komuniciranju, što se odnosi na oglašavanje, medijsku pismenost u pogledu audiovizualnih djela, čime se jednim dijelom želi podići svijest o europskom filmu te potaknuti kreativne vještine, te medijsku pismenost na internetu.

Dokument je novi doprinos europskoj audiovizualnoj politici, a nastavlja se na novu Direktivu o audiovizualnim medijskim uslugama bez granica te MEDIA 2007. program poticanja razvoja i distribucije europskog filma.

“Smatram da je, osobito što se oglašavanja tiče, promicanje medijske pismenosti daleko primjereniji pristup od zauzimanja za zabrane oglašavanja, čemu se protivim”, rekla je povjerenica Reding.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest