
Na koncu je ispalo da podaci s testiranja modela u zračnom tunelu bitno odudaraju od računalnog modela
Boeingov putnički avion Dreamliner 787 najavljen je kao prvi putnički zrakoplov kod kojega je trup rađen od laganih karbonskih vlakana i plastike (carbon-fibre reinforced plastic – CFRP), a da ima putničku kabinu pod tlakom. Naime, svi putnički zrakoplovi danas još uvijek imaju trup rađen od aluminija i duraluminija, a CFRP je trebao biti bitno lakša zamjena za metal, čime se istovremeno povećava nosivost korisnog tereta zrakoplova i smanjuje specifična potrošnja goriva.
Prema Boeingovim računalnim simulacijama, CFRP je trebao biti dovoljno snažan za sva naprezanja zrakoplova tijekom leta, ali se tijekom testiranja u zračnom tunelu prošle godine pokazalo da je materijal slabiji od očekivanoga. Naime, interna struktura trupa od CFRP-a na koju se pričvršćuju krila zrakoplova, pokazalo se, nije dovoljno čvrsta i treba joj ojačanje – metalnim dijelovima. Ovo je odgodilo prvi planirani let Dreamliera za čak 15 mjeseci, donosi Bug.
Ali, tu nije kraj problemima. Prošli tjedan se pokazalo da zrakoplov treba ojačati i na 18 mjesta na trupu oko mjesta gdje se pričvršćuju krila, pa su sada u izradi titanski i aluminijski ojačivači trupa.
Na koncu je ispalo da podaci s testiranja modela u zračnom tunelu bitno odudaraju od računalnog modela, te se sada više uopće ne zna kada bi prototip Dreamlinera mogao biti spreman za prvi let.



