Nissan Juke

Potpuno neobičan japanski crossover

Ukratko, jedan je od vjerojatno najneobičnijih automobila koji će tijekom 2010. godine ugledati svjetlo dana.

Automobili japanskih proizvođača svojedobno su bili smatrani dizajnerskim ekvivalentom pilulama za spavanje, no tijekom godina uglavnom su otkrili vlastite vizualne identitete i prepoznatljive karaktere, javlja jutarnji.hr .

Međutim, neki, poput Nissana , žele ići korak dalje te se istaknuti… Renaultov bračni partner prošlotjednim je otkrivanjem Jukea, serijske verzije koncepta Qazana, šokirao automobilski svijet. Novi gradski crossover nastao je na temelju dorađene platforme koju koriste aktualni Renault Clio i Nissan Micra, no koristi znatno napredniju mehaniku, a u prodaju na europsko tržište stiže u listopadu.

Prema našem mišljenju, dizajn zaslužuje sve pohvale. Juke svakako nije ‘najljepši’ automobil koji je Nissan dosad osmislio, no svakako je najodvažniji, najekstravagantniji, najposebniji… Ukratko, jedan je od vjerojatno najneobičnijih automobila koji će tijekom 2010. godine ugledati svjetlo dana.

Prepoznatljive linije

Najviše će rasprava svakako biti oko prednjeg dijela koji sadržava šest svjetala, gotovo horizontalna kratka, velika okrugla duga smještena duboko u odbojniku te maglenke u donjem usisniku zraka.

Međutim, Juke se ističe i vrlo izbočenim blatobranima, a manje neobičan stražnji dio ima svjetla očito inspirirana kupeom 370Z. Novi japanski crossover vrlo je kompaktnih dimenzija (dužina 4135 mm) koje bi uz nešto veće odstojanje od tla trebale pridonijeti lakšem manevriranju urbanim ‘džunglama’.



Dva poznata, jedan novi

Juke će se prvotno nuditi s tri četverocilindrična motora. Početni 1,6-litreni benzinac ima 117 KS i 157 Nm te dolazi s petbrzinskim ručnim ili opcijskim CVT mjenjačem. Jedini turbodizelaš je Renaultov 1,5-litreni common-rail dCi sa 110 KS i 240 Nm te 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Oba motora snagu prenose samo na prednje kotače.

Najzanimljiviji je svakako novorazvijeni 1,6-litreni benzinac koji uz pomoć izravnog ubrizgavanja goriva i turbopunjača razvija 190 KS i 240 Nm okretnog momenta. Uz ovaj motor serijski dolazi CVT bestupanjski mjenjač koji snagu prenosi na sva četiri kotača.

Osim raspodjele između prednje i stražnje osovine, spomenuti 4×4 pogon, koji je poboljšana verzija onoga koji koristi model Qashqai, ima funkciju dijeljenja snage između stražnjih kotača. Konkretno, ako u zavoju dođe do proklizavanja jednog od kotača, sustav ga koči i snagu šalje na suprotni kotač.

Velik užitak u vožnji

Prednji ovjes je MacPherson, no zanimljivo je da verzije s prednjim pogonom straga imaju polukrutu osovinu, a onaj sa 4×4 pogonom koristi ‘multi-link’.

Nissan tvrdi da će Juke pružati velik užitak u vožnji te da će upravo taj faktor, u kombinaciji s neobičnim dizajnom, privući mlađe kupce. Cijene za hrvatsko tržište još nisu poznate.



Udoban, prostran i značanjo manje radikalan od vanjštine

Unutrašnjost je vizualno zanimljiva, no ne i toliko ekstravagantna kao što su vanjske linije. Pojedini elementi, poput središnjeg tunela ili dijelova obloga vrata, dolaze u boji karoserije, a moći će se birati boje presvlaka sjedala. Trokraki upravljač podsjeća na onaj iz modela 370Z, kao i (donekle) analogni okretomjer i brzinomjer.

Sudeći prema nekim od fotografija koje smo vidjeli, pojedine verzije imat će i profilirana, gotovo ‘sportska’ prednja sjedala.

Na stražnjim sjedalima Juke će nuditi više nego dovoljno prostora za dvije odrasle osobe, a osnovni volumen prtljažnika od 251 litru moguće je preklapanjem sjedala (čime se ujedno dobiva potpuno ravna podnica) povećati na ukupno 500 l.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest