
Google zaista ne ovisi o samo jednom velikom oglašivaču, što je njegova velika strateška prednost
Amazon je broj #1 i na putu je da potroši 200 milijuna dolara
godišnje! Ovih dana Amazon i Google su uglavnom suparnici na područjima
kao što je primjerice mobilna prodaja, ali na kraju krajeva Amazon je
web stranica koja se bavi e-trgovinom i tzv. search oglasi
najednostavniji su i možda najbolji način da ova stranica generira
prihode od e-prodaje, piše net.hr
Premda izgleda da Amazon troši neobično mnogo na
taj segment oglasa, sjetite se da je Amazon samo prošle godine ima 1,1
milijardu dolara profita.
Neki od najvećih oglašivača dolaze iz područja financija i
e-trgovine, ali to nije tako neobično. Ovo su tržišta koja su
kompetitivna, a search oglasi funkcioniraju na način da ubiru
“žetvu potražnje” te je u slučaju financijskih usluga, gdje je
vrijednost svakog novog korisnika vrlo visoka, isplativo ulagati u
oglašavanje.
Po istoj logici sektor e-putovanja također je velik. Naime,
rezervacija online putovanja je vrlo korisna, a cijena aranžmana u
prosjeku također je visoka, pa su ključne riječi koje se odnose na
putovanja dosegle novu razinu. Zbog toga nije nikakvo iznenađenje da je
Expedia veliki oglašivač.
Telekomi su također veliki. Naime, AT&T je veliki oglašivač u Sjedinjenim Državama, a Sprint je također tu, osmi na listi.
Koliko su Googleovih prihodi diverzificirani, najbolje govori podatak da search
oglasi donose 23 milijarde dolara prihoda, a da ovih prvih 10
oglašivača potroše svega 200 milijuna dolara, odnosno manje od 1 posto. Google zaista ne ovisi o samo jednom velikom oglašivaču, što je njegova
velika strateška prednost.



