Oznaka #

Čemu služe #hashtagovi i zašto ih nema na Facebooku?

Najpopularniji hashtag na domaćem timelineu jesu #prvasmjena te #politikahr

Twitteraši u svojoj komunikaciji koriste hashtagove kako bi tagirali i kategorizirali vlastite tweetove. Oznakom # ispred nekog termina zapravo olakšavamo komunikaciju s drugima koji također govore o istoj temi, piše zimo.co.

Primjerice,
u vrijeme Weekend Media festivala, sudionici tog festivala svoje su
tweetove označavali na kraju s #weekend2011 kako bi drugi korisnici
jednostavno klikom na taj hashtag mogli pratiti sve tweetove napisane
vezane za tu temu.

Najpopularniji hashtag na domaćem timelineu svakako su #prvasmjena, koju twitteraši stavljaju uz prvi tweet tijekom jutra, te #politikahr preko kojeg se prate rasprave vezane uz domaću političku scenu.

Nažalost,
filtracija hastagova nije moguća u smislu da označimo neki termin koji
NE želimo da nam se prikaže. Ako je trenutni hit tema #dosadno i svi
tweetaju o #dosadno, nema šanse da nekako označite kako ne želite na
svom timelineu gledati tweetove o #dosadno. Preostaje vam ili
da unfollowate sve koji o tome tweetaju, što se ne radi, ili pak da
ugasite Twitter dok ne prođe priča o #dosadno.

Nova društvena mreža Diaspora u svoj je stream (koji prilično nalikuje Facebookovom), uvrstila i
#hastagove, prepoznavši potrebu ljudi da prati određenu temu ili se
povezuju preko istih.

Zašto hashtagovi na Facebooku nisu zaživjeli, trebalo bi pitati Marka Zuckerberga, no pretpostavimo da se radi o sljedećem:

Osobno,
uporabu #hashtagova na Facebooku vidim samo kod prijatelja koji su
ujedno i Twitteraši, no kad bi ona ušla u službenu, i ergo, širu
uporabu na najvećoj drušvenoj mreži na svijetu, vjerojatno bi prouzročio
određeni kaos.

Twitter je drugačija, i mnogo
manja, mreža pa se čak i tamo znaju događati “dupli hashtagovi”. Tako
primjerice Zagreb Film Festival koristi hashtag #ZFF2011, no samo tjedan dana nakon toga i ekipa za Zurich Film Festivala krenula je koristiti isti hashtag.

Nastala
je blaga pomutnja, no s obzirom da nema tolikog masovnog tweetanja o
toj temi, nema ni previše “šuma u komunikaciji”. Zamislite koliko bi
teško bilo razdvojiti teme s istim preklapanjima za koji su odgovorni
hashtagovi.

Nastao bi priličan kaos, ukoliko Zuckerbergova ekipa
ne bi doskočila nekom rješenju koji bi nekako sortirao hashtagove.
Twitter ih ne sortira uopće, pa pod #win i #fail, koji su najčešće korišteni hastgaovi, vidite tweetove na stotine jezika. Koje ne razumijete.

Zato bi hastagove na Twitteru i dalje trebalo pratiti ciljano, kao što je u slučaju #politikahr.

Više na Zimo.co

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest