Online shopping

Prednosti i zamke online kupovine

Prosječan hrvatski kupac u pola godine
sedam puta kupuje putem interneta i pritom potroši 227 eura, dok u istom
razdoblju prosječan Europljanin u 13 kupnji potroši gotovo 550 eura.

Iako zaostajemo za europskim prosjekom, on line trgovina u Hrvatskoj je
sve raširenija. Stručnjaci kažu kako je ona budućnost, a strah od on
line kupovine neopravdan. Treba samo pripaziti na nekoliko sitnica.

U Hrvatskoj je još uvijek prisutan neopravdan strah
od on line kupovine, kaže komunikacijski stručnjak Marko Rakar,
pojašnjavajući da se brojevi kreditnih kartica ne kradu prilikom
kupovine, već prilikom provale na server kartičnih kompanija ili banaka,
što je rijetko jer je riječ o prilično sigurnim sustavima.

“A osim toga, svi oni POS uređaji kroz koje provlačimo naše kartice
su ionako spojeni na internet, tako da građani kupuju na internetu
neovisno o tome znaju li to ili ne”, ističe Rakar.

Prevara preko internetskih oglasnika, naravno, ima, a apsolutne
sigurnosti nema, priznaje i glavni izvršni direktor Njuškala Goran
Rubčić. Ipak, u usporedbi s mjesečnom prodajom od oko 140 tisuća
predmeta, prevare su statistički zanemarive.

“Na ovu količinu otprilike 140, 150 tisuća registriranih korisnika
zabilježimo 0,03 posto štetnih događaja mjesečno”, otkriva Rubić.

Kako bi izbjegli situacije da umjesto željenog ‘pametnog’ telefona
dobijete komad željeza, što se nedavno dogodilo u Čakovcu ili komad
drveta ili vakuumiranu kavu, što je zabilježeno u Splitu, evo i nekoliko
savjeta.

“Prvi i osnovni savjet je kupovati iz provjerenog izvora, ako niste u
mogućnosti kupovati iz provjerenog izvora, onda svakako nemojte plaćati
unaprijed, pogotovo kada kupujete iz nepoznatih izvora”, upozorava
Rubić.

“Dobro pazite od koga kupujete. Primjerice ako kupujete putem eBay- a
možete provjeriti reputaciju onoga koji to prodaje. Kako su kupci bili
zadovoljni, jesu li dobili sve na vrijeme, jesu li dobili točno ono što
su tražili i možete biti prilično sigurni da nećete biti prevareni”,
kaže Rakar.

Također, nikada nemojte kupovati od osoba koje nisu u oglasu
ostavile kontakt broj ili ne nude mogućnost osobnog preuzimanja kupljene
robe. Bilo kako bilo, on line kupovina je sadašnjost, a u budućnosti će
samo rasti.

Što se Hrvatske tiče, već ulazak u Europsku uniju korisnicima će
donijeti veću ponudu i što je još važnije – niže cijene, iz jednostavnog
razloga što će kompanije poput Amazona ili eBay-a odjednom biti
izjednačene s domaćim kompanijama, ističe Rakar.

“Primjerice kupovao sam bateriju za notebook. U Zagrebu je koštala
1000 kuna, a na Amazonu 200. Dakle, u takvim situacijama, građani će
brzo vidjeti prednosti on line trgovine i hrvatski trgovci će se vrlo
brzo morati prilagoditi komforu i cijenama koje se nude širom EU”,
zaključuje Rakar.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest