Od ideje do realizacije

Crowdfunding je budućnost hrvatskih kreativaca i inovatora

Toliko ideja, toliko kreativnosti, a tako malo načina njihova ostvarenja. Ako ste se i vi susreli s ovakvim razmišljanjem, možda se u ovome članku krije rješenje vaših problema

Jeste li čuli za pojam crowdfundinga? Javnost je nažalost neupućena u
ovu mogućnost poticanja kreativnosti, inovacija i poduzetništva te često
misli da nema načina da objelodani svoje ideje.

Sindrom crowdfundinga stigao je i u Hrvatsku posredstvom
mladih stručnjaka, inovatora i, vjerovali ili ne, širi se poput zaraze.

Crowdfundig: Spas za ideje ‘malih ljudi’

Počnimo od toga što je uopće crowdfunding. Sastavljen od riječi crowd odnosno skupina/grupa i funding u značenju financiranje, podrazumijeva financiranje koje čini skupina ljudi. Jednostavna definicija: crowdfunding je način prikupljanja novca od brojnih donatora za određeni projekt ili određeni cilj, a preciznije rečeno, crowdfunding
je proces traženja javnih donatora za dobivanje početnoga kapitala u
svrhu financiranja novih pothvata. Dakle, uz financijsku funkciju
prikupljanja sredstava, on obuhvaća izgradnju zajednice donatora/ljudi
koji pomažu s istim krajnjim ciljem – da se financira ciljani projekt.
Iako toga nismo svjesni, crowdfunding se svakodnevno pojavljuje
oko nas u nekom od svojih oblika, putem društvenih mreža preko kojih se
traže donacije ili pak medijskih apela za pomoć. Neovisno kako, svrha
mu je jednaka, odnosno služi za prikupljanje novca, postizanje
vidljivosti, procjenjivanje potražnje i rizika te, konačno, povezivanje s
javnosti, preciznije zainteresiranim dijelom publike.
Logika crowdfundinga je veoma jednostavna, a počiva na njegovoj svrsi: financiranju. Mali poduzetnici, startup
poduzetnici i obrtnici traže sredstva za financiranje projekta, koji bi
potaknuli novo zapošljavanje te rast i razvoj šire i uže zajednice,
prvenstveno od banke koja im u zamjenu za zajmove zahtijeva kolaterale i
implicira velike troškove. I drugi su mogući financijeri projekata, ali u svijetu svega tri od 100 startupova
dobije podršku tih ‘velikih’. Bilo banka, bilo privatni investitori
tražit će od vas detaljan poslovni plan i, što je više nego nelogično,
očekuje se da odmah budete u ‘plusu’. Koliko to zvuči nemoguće, toliko i
jest. Srećom, stvoren je jednostavniji način za oživljavanje ideje –
traženje izvora kapitala online primjenom za to predviđenih internetskih platformi koje omogućuju da online predstavljanjem svoje ideje poduzetnici pristupe tisućama i tisućama investitora. Potrebno je samo imati dobru kampanju.

Što čini dobru kampanju?

Dobra ideja na portalima za crowdfunding podrazumijeva:

  • Zanimljivo područje koje odiše iskrenošću, transparentnošću i autentičnošću
  • Dostižne ciljeve, čije se ostvarenje prikazuje takozvanim green barom ili zelenom trakom na sučelju, preciznije ključnim čimbenikom odluke donatora o tome hoće li donirati ili ne
  • Jedinstvene pogodnosti koje nudi više od 70 posto ideja za crowdfunding
  • Proaktivnu komunikaciju, odnosno preuranjenu i čestu komunikaciju s publikom, a ciljem zadržavanja odanosti i pažnje.

Sve se to ostvaruje pomoću videa, poslovnog plana vaše ideje,
postavljenog na globalne mreže, koji mogu vidjeti svi zainteresirani crowdfunderi
diljem svijeta. A ono što je u njemu prikazano, izuzev kreativnosti i
dovoljnog obima detalja, treba biti realistično i ne tražiti, ali ni
očekivati previše. Konačno, doza opreza je uvijek poželjna, stoga se u
samome početku treba pripremiti i na mogućnost neuspjeha.

U četiri temeljna savjeta za uspješan crowdfunding uvrštava se:

• Stvorite interes poticanjem interesa prijatelja, rodbine, poznanika.
Ili kako iskusni kažu: ‘One common myth is if you build it, they will
come’

  • Koristite društvene mreže za stvaranje veće publike i prije nego što vam ta publika bude potrebna
  • Ispričajte privlačnu priču koja će privući publiku željnu angažmana
  • Zaključno, privlačnija je ideja koja nudi nešto opipljivo, stoga ponudite nešto.

Kada sve to kompilirate u kreativnu te potkrijepljenu ideju, odluka je na vama gdje je objaviti.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest