Mirai iz ispuha izbacuje vodu: Toyotin eko pogon budućnosti

Vodik iz spremnika se miješa s kisikom iz zraka, a iz te kemijske
reakcije u gorivoj ćeliji nastaje električna energija i čista voda.

Zvuči
jednostavno, no iza tehnologije koju je osamdesetih počela
upotrebljavati NASA stoji gotovo dva desetljeća razvoja u Toyoti.

Prvi
“serijski” auto s pogonom na gorive ćelije bila je Honda FCX koja je od
2009. proizvedena u samo stotinjak primjeraka.

Toyota Mirai dakle nije
prvi automobil s ovom tehnologijom, no cilja na prodajne brojke u
tisućama, što bi značilo i proboj gorive ćelije. Ipak, veliki problem je cijena, koja u Japanu preračunato iznosi 350.000 kuna, dok bi u Europi trebala biti znatno viša.

Paprena cijena za najčišći auto na svijetu

Cijena viša od 500.000 kuna na europskom tržištu bit
će velik hendikep za Mirai, no njegove ekološke prednosti i SF
tehnologija mogle bi ipak privući znatan broj kupaca.

Naime, automobil s
gorivom ćelijom znatno je više ekološki prihvatljiv od klasičnog
električnog. Jedina negativna popratna pojava je da je za proizvodnju vodika potrebna struja, no u manjim količinama nego je troše klasični električni automobili. Osim toga nema niti štetnih baterija koje bi kasnije trebalo zbrinuti i reciklirati.

Ipak, nedostatak punionica vodikom mogao bi predstavljati veliku prepreku potencijalnim kupcima.

Toyotu
Mirai pokreće električni motor koji razvija 155 KS. Ubrzanje od 0 do
100 km/h traje nešto više od devet sekundi, a odličnu elastičnost
potvrđuje ubrzanje od 50 do 80 km/h za 3,6 sekundi.

Maksimalna brzina
nije specificirana. Jedno punjenje vodika bi prema tvrdnjama iz Toyote trebalo biti dovoljno za prevaljivanje 480 km. Punjenje
spremnika vodikom na specijalnoj punionici traje oko tri minuta.

Također, proizvođač tvrdi da čitav sustav bez problema funkcionira i na
ekstremnim temperaturama od -22 stupnja Celzijusa.

Unutrašnjost
automobila je zanimljivo futuristički dizajnirana te prilično prostrana.
Ipak, zbog velike površine koju zauzima sustav gorivih ćelija prtljažnik je prilično skroman za veličinu vozila i prima 361 litru.

Hoće
li Mirai stići i na hrvatsko tržište za sada se ne zna, a sve ovisi o
gradnji infrastrukture za punjenje vodikom.

Bez toga Mirai nema smisla.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest