
Tvrtka Apple preokrenula
je do sada poslovni pristup osobnim računalima, prodaji glazbe i
mobitelima. Je li tržište automobila njezina sljedeća meta?
Takve glasine pojavile su se nakon izvješća u Wall Street
Journalu i Bloombergu da tim Apple-a od nekoliko stotina ljudi radi na
električnom automobilu.
To bi stavilo Apple u isto društvo s internetskim pionirima
poput Tesle i Googlea koji su se okrenuli autoindustriji, jačajući
konkurenciju na polju automobila budućnosti.
“Tehnološke tvrtke shvaćaju koliko je važan automobil u
digitalnoj slagalici koju čini suvremeni život”, kaže analitičar Thilo
Koslowski.
“Ovo je tek početak. Automobilska industrija i dalje je važna. No, razlika je u softveru.”
Apple je već ranije pokazivao interes za ulazak u nova područja poput Apple TV projekta koji se nikada nije ostvario.
Etablirane automobilske tvrtke i dalje drže snažne pozicije, no ulazak tehnoloških tvrtki postavlja temelje za budućnost.
“To se može brzo primjeniti”, kaže Koslowski.
Automobili tvrtke Tesla na baterije pokazali su da ništa ne može zaustaviti nove tvrtke od ulaska u tu industriju.
Na prvi pogled iAuto bi se mogao uklopiti u Appleov postojeći
poslovni model. Istina, tvrtka se tijekom desetljeća proširila od
osobnih računala na uređaje za reprodukciju glazbe, pametne telefone,
tablete i satove. No, sve su to samo računala u različitim oblicima.
Automobil će biti sasvim nova kategorija proizvoda, što znači da
će tvrtka morati razviti potpuno nova područja stručnosti što bi
predstavljalo značajno odstupanje od poslovne politike.
Iako nije netočno opisati današnje automobile kao računala na
kotačima, zahvaljujući velikim ulaganjima u tehnologiju, automobilska
industrija u posljednjih nekoliko desetljeća razvila je puno specifične
tehnologije koja ostaje u domeni etabliranih tvrtki.
Pred Appleom je i poštivanje vrlo strogih sigurnosnih pravila a i
stvaranje potpuno nove logistike, različite od one kojom primjerice
šalju tisuće iPhonea jednim prijevoznikom.
Osim toga za električne automobile nema previše interesa dok god su cijene nafte ovakve.



