
Prema pisanju Financial Timesa,
operateri mobilnih mreža u Europi planiraju početi blokirati
internetske oglase kako bi bolje kontrolirali prihode od oglašavanja
divova kao što je Google.
Navodno je nekoliko operatera
instaliralo softver za blokiranje oglasa izraelske tvrtke Shine u svoja
podatkovna središta, te namjeravaju tu tehnologiju uključiti prije kraja
godine. Softver navodno blokira većinu oglasa, no određeni tipovi
“in-feed” oglasa kakve nalazimo na Twitteru ili Facebooku nisu pogođeni.
Citirajući
izvore iz jednog europskog mobilnog operatera, početno će se nuditi
izbor korisnicima za pristup Internetu bez oglasa, no vremenom bi to
trebalo postati automatski unutar cijele mreže. Za sada nije jasno da li
će se takva mogućnost korisnicima dodatno naplaćivati, no zasigurno će
naštetiti velikim internetskim tvrtkama koje se bave prodajom oglasnog
prostora, kao što je Google.
Nagađa se kako je razlog za ovakav
potez mobilnih operatera želja za udjelom u dobiti od oglašavanja.
Naime, operateri bi mogli oglašivačima ponuditi mogućnost za uklanjanje blokade oglasa uz određenu cijenu.
No takvih pokušaja je bilo i ranije, ali su na kraju nakon politički pritisaka operateri ipak odustali od njih.



