
Siemens u četvrtak
pokreće energetski projekt za pretvaranje energije vjetra u vodik koji
će se potom moći koristiti kao pogonsko gorivo u automobilima ili u
industriji.
Siemensovo postrojenje za elektrolizu u Mainzu temelji se na
tehnologiji “membrane za razmjenu protona” (PEM) koja omogućuje
proizvodnju vodika pomoću električne energije.
Za razliku od električne energije, vodik se može lako
skladištiti i koristiti u razdobljima kad postoji najveća potreba za
energijom.
Postrojenje može procesuirati do 6 MW struje i najveće je te
vrste u svijetu, a može opskrbiti 2.000 automobila pokretanih gorivim
ćelijama.
PEM tehnologiju, koja je unutar milisekunda u stanju odgovoriti
na fluktuacije u proizvodnji energije, uspješno je testirao i Siemensov
partner RWE.
Skladištenje energije važno je za njemački elektorenergetski
sustav koji je sve ranjiviji na “rupe” u proizvodnji, zbog zatvaranja
nuklearnih reaktora i sve većeg udjela zelene energije – sunčeve i
vjetroenergije – koja ne može osigurati stabilnost mreže.
Proizvedeni vodik moći će se koristiti u industriji, za pogon automobila, te za opskrbu kućanstava putem mreže plinovoda.



