“Afera Dizel” Volkswagen bi mogla koštati 30 milijardi eura

Volkswagen planira niz mjera štednje, od smanjenja investicija do
zamrzavanja napredovanja menadžera, jer bi njegovi troškovi zbog
lažiranja na eko-testovima mogli premašiti 30 milijardi eura, pišu njemački mediji.

Njemački
poslovni list Manager Magazin piše kako najveći svjetski proizvođač
automobila, koji je u prvom polugodištu po broju prodanih vozila
pretekao japansku Toyotu, planira u iduću generaciju Golf vozila
ugraditi što je moguće više postojećih dijelova kako bi uštedio stotine
milijuna eura.

Suočen s najvećom krizom u svojoj 78-godišnjoj povijesti, VW traži sve mogućnosti ušteda, pa Manager Magazin piše i kako bi se na godinu dana mogla zamrznuta sva prije planirana napredovanja menadžera, dok sindikati traže i smanjenje bonusa menadžerima.

Matthias
Mueller, novi izvršni direktor VW-a, koji je na to mjesto zasjeo nakon
što je bivši prije mjesec dana podnio ostavku zbog skandala, još je
ranije poručio da će sve investicije koje nisu neophodne, biti odbačene
ili odgođene te da će ubrzati sve planove rezanja troškova.

Samo
lani VW je u istraživanje i razvoj uložio oko 17,4 milijarde dolara,
više nego Apple ili Google. No, taj će se iznos morati srezati. Manager
Magazin piše da će se godišnje taj proračun morati smanjivati za
najmanje milijardu eura, a da se mogu očekivati i otpuštanja radnika.

Od
kada je prije više od mjesec dana američka Agencija za zaštitu okoliša
(EPA) objavila da neka dizel vozila te tvrtke imaju softver koji na
eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih plinova nego inače,
njemačka je kompanija pod snažnim pritiskom.

Volkswagenu samo u
SAD-u prijeti kazna i do 18 milijardi dolara, a istragu je najavilo i
niz drugih zemalja. VW je polovicom rujna priznao postojanje tog
softvera u više od 11 milijuna njegovih vozila.

Manager Magazin
procjenjuje da će ukupni troškovi tvrtke zbog kazni, sudskih procesa i
opoziva vozila, premašiti 30 milijardi eura.

Kazne u SAD-u mogle
bi biti oštrije nego u Europi, no VW je više izložen u Europi. Od 11
milijuna vozila koja imaju sporni softver, manje od 500.000 prodano ih
je u SAD-u, a većina ostalih u Europi.

VW je već u trećem tromjesečju stavio u rezerve 6,5 milijardi eura zbog budućih troškova u vezi s tim skandalom.

– Tih 6,5 milijardi eura odnosi se na opoziv. O bilo kakvim drugim troškovima mogu samo nagađati – kazao je Mueller.

Zbog
svega toga, analitičari procjenjuju da će VW u trećem tromjesečju
zabilježiti gubitak od 3,5 milijardi eura, dok je u istom lanjskom
razdoblju poslovao s dobiti od 3,2 milijarde eura.

Od kada je
skandal izbio, cijena je dionice oštro pala, pa je VW u nešto više od
mjesec dana izgubio na tržišnoj vrijednosti otprilike četvrtinu.

Kako
je VW izuzetno važna kompanija za cijelo njemačko gospodarstvo, u
ponedjeljak u SAD putuje njemački ministar prometa Alexander Dobrindt
koji će razgovarati s američkim ministrom prometa i predstavnicima
EPA-e.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest