Zmajlović: Hrvatska za strože kontrole emisija vozila

Na sinoćnjem sastanku Tehničkog odbora za
motorna vozila pri Europskoj komisiji države članice EU velikom većinom
glasova podržale su uvođenje strožih mjera za poboljšanje kvalitete
zraka koje predviđaju uvođenje kontrole stvarnih emisija koje dizel
vozila ispuštaju tijekom vožnje.

Europska komisija istaknula je da
laboratorijski testovi ne prikazuju točnu količinu emisija koje ta
vozila ispuštaju tijekom vožnje što treba promijeniti. Odluka je
donesena nakon skandala koji je koncern Volkswagen prouzročio zbog
softvera koji je prikazivao netočne podatke o emisijama NOx u okoliš.

“U potpunosti podržavamo napore Europske komisije da se uvedu
kriteriji kontrole koji će omogućiti da se prate stvarne emisije koje se
ispuštaju u vožnji, što sam u ponedjeljak naglasio na sastanku Vijeća
ministara za okoliš EU-a.

To je jedini način da našim građanima
omogućimo veću razinu zaštite zraka koji svi udišemo i zaštitimo okoliš.
Razmjeri VW-ovog skandala još se istražuju, a mi ćemo učiniti sve što
je moguće kako bi zaštitili naše građane.

Zbog toga sam i osnovao
Povjerenstvo koje mora utvrditi sve okolnosti i predložiti mjere za
sprečavanje ovakvih slučajeve sukladno nacionalnim i EU propisima,”
izjavio je ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović povodom
odluke Tehničkog odbora za motorna vozila.

Države članice
dogovorile su se da će se stvarne emisije vozila početi kontrolirati od
1. rujna 2017. Testovima koji će se provoditi od tog datuma odlučivat
će se koji će novi modeli vozila moći ići u prodaju. A od 1. rujna 2019.
taj će se propis primjenjivati za sva nova vozila.

Povjerenica
za unutarnje tržište, industriju, poduzetništvo i male i srednje
poduzetnike Elżbieta Bieńkowska rekla je da će Europska unija biti prva i
jedina regija u svijetu koja će uvesti te mjere. Najavila je, također,
da će se revidirati okvirna regulativa koja uređuje određivanje tipova
vozila i tržišni nadzor motornih vozila.

Povjerenstvo
koje je osnovao ministar Zmajlović, a koje istražuje posljedice VW-ovog
manipuliranja softverom u Hrvatskoj, utvrdilo je da je u Hrvatskoj
33.439 vozila s neispravnim softverom.

Trenutno priprema pregled
postupaka i mjera za otklanjanje nedostataka te rokove za početak
njihove primjene koje će Volkswagen morati poduzeti u Hrvatskoj kako bi
se uklonili softverski nedostaci i zaštito okoliš.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest