
Dok se traži krivac za najveći skandal u povijesti Volkswagena, ta tvrtka trpi velike gubitke. Najveće gubitke u zadnjih 15 godina.
Podsjetimo prvo je u medije “procurila” prijevara s lažiranjem emisija štetnih ispušnih plinova kod dizel motora, Nakon toga Volkswagen je objavio i da su na nekim od automobila otkrivena “neobjašnjiva ispuštanja” ugljičnog dioksida.
Zbog toga se naglo smanjila vrijednost Volkswagenovih dionica. Gubitak tvrtke je u trećem kvartalu ove godine bio 3,5 milijardi eura. To je prvi gubitak tvrtke u 15 godina. Der Spiegel piše da je skandal tvrtku koštao 6,7 milijardi eura. No očekuje se da će ukupni trošak biti između 20 i 80 milijardi eura.
Postavlja
se i pitanje tko je kriv za skandal te koliko se dugo za njega znalo i
tko je sve znao da taj problem postoji. Bivšu grčki ministar financija
Janis Varufakis misli da su u Bruxellesu znali što Volkswagen radi.
Također kaže kako ne čudi da su Amerikanci ti koji su
razotkrili skandal.
– Moguće je da je američka vlada korumpirana i
neučinkovita, ali ima prilično dobar način kontrole snage poduzeća i
razbijanja monopola – tvrdi Varufakis. Iz Bruxellesa sad najavljuju da
će se pooštriti pravila te se najavljuju da će se provoditi novi testovi
koji će biti mnogo pouzdaniji. Automobilska industrija tvrdi da će im
trebati vremena da se prilagode pa se očekuje da će se novi standardi
uvesti 2017. godine.
Volkswagen nije jedini krivac?
Volkswagen nije jedini koji ima problema sa ispušnim plinovima, piše Guardian koji se poziva na istraživanje koje je napravio ADAC,
europska automobilistička organizacija. Renault, Nissan, Hyundai,
Citroën, Fiat i Volvo također ispuštaju mnogo više štetnih plinova u
realnim uvjetima vožnje, pokazala su detaljnija ispitivanja ADAC-a.
Profitirala Toyota
Od
skandala u Volkswagenu najviše je izgleda profitirala Toyota koja se
vratila na vrh po broju prodaje vozila. Do rujna ove godine prodala je
7,49 milijuna vozila, dok je Volkswagen prodao 7,43 milijuna. Obje
tvrtke bilježe pad za 1,5 posto.
Volkswagen i dalje vjeruje u dizelske motore
Nakon što je izbila afera varanja na testovima ispušnih plinova za dizelska vozila,
pretpostavilo se da će se Volkswagen “okrenuti” novim tehnologijama,
posebno električnim automobilima. No zasad iz Volkswagena kažu da i
dalje vjeruju u dizelske motore i da ne namjeravaju odustati od njih.



