parkirna tehnologija

Hrvati napravili sustav za pametno parkiranje; evo kako funkcionira

Thinkstock

Vozači će svoje parkirno mjesto rezervirati mobilnom aplikacijom, putem koje će imati uvid u status parkirnih mjesta na željenom parkiralištu

Tvrtka Penta iz Pule trenutno razvija sustav naplate parkiranja
Smart Parking, kojim bi se smanjile prometne gužve, ali i
olakšalo vozačima obavljanje svakodnevnih obveza, i to tako da
im se omogući rezervacija parkirnog mjesta u centru grada.

“Vozači će svoje parkirno mjesto rezervirati mobilnom
aplikacijom, putem koje će imati uvid u status parkirnih mjesta
na željenom parkiralištu.”,  objasnio je direktor
tvrtke Penta Mladen Pamić, dodajući da bi
ovaj projekt pridonosio uštedama pri potrošnji goriva te
skratio vrijeme traženja parkinga.

Ističe i da bi se tako smanjila potrošnja fosilnih
goriva
, što bi pridonijelo smanjenju onečišćenja i
očuvanju okoliša.

Za navedeni je projekt Županijska Komora HGK Pula lani tvrtki
uručila vaučer “Moj EU projekt” u
vrijednosti od deset tisuća kuna za pripremu projektne
dokumentacije na EU natječaj Povećanje razvoja novih proizvoda
i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja, u
sklopu Europskog fonda za regionalni razvoj. 

Projekt je u pilot fazi u Puli, koja je
odabrana zato što je matični grad tvrtke, ali i zato što ima
velikih problema s parkiranjem i gužvom, posebno
tijekom sezone
, koja je u Istri dulja nego na ostatku
obale, odnosno ne traje samo dva ljetna mjeseca. Trenutno su
pilot projektom pokrivena 92 parkirna mjesta od
njih 1300
 koliko ih se u Puli nalazi, a sustav
radi tako da je na svakom mjestu postavljen senzor s baterijom
koja traje deset godina. 

On ‘zna’ kad je na mjestu parkiran automobil, a kad je
slobodno. Senzor komunicira sa središnjim
računalom koje javlja broj slobodnih
mjesta
 diplayima smještenim na ulazu u parking
tako da vozači mogu znati koliko je slobodnih
mjesta
, a iduća je faza proširenje projekta na cijelu
Pulu te mogućnost navigacije vozača do slobodnog mjesta, kao i
rezervacija određenog broja mjesta. 

To će se riješiti tako što će navedeni broj parkirnih mjesta
imati motorizirane barijere pogonjene
elektromotorima na solarnu energiju 
koji će
dizati barijeru kad netko rezervira mjesto, a uvesti će se i
plaćanje putem sustava, dakle sve po principu ključ u ruke,
odnosno sve na jednom mjestu što je praktično
vozačima
.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest